کاخ سفید: عربستان و اسرائیل مایل به ادامه گفتگو هستند/ به دنبال وقفه طولانی جنگ غزه هستیم



جان کربی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه عربستان و اسرائیل مایل به ادامه گفتگوهای عادی سازی روابط هستند، اعلام کرد: پیشنهادی جدی برای آزادی گروگانهای باقیمانده و وقفه طولانی مدت جنگ غزه ارائه شده است که به دنبال دستیابی به آن هستیم.

به گزارش ایرنا، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: : ما حتی پیش از اکتبر و اکنون نیز در حال مذاکره با همتایان خود در اسرائیل و عربستان سعودی برای پیشبرد یک توافق عادی سازی روابط هستیم.

 

وی مدعی شد: ما مطمئناً بازخورد مثبتی از هر دو طرف دریافت کردیم مبنی بر اینکه آنها مایل به ادامه این گفتگوها هستند

 

کربی در مورد توافق با حماس برای آزادی سایر اسرا گفت: معتقدیم که یک پیشنهاد جدی برای آزادی گروگان ها، برای یک وقفه طولانی ارائه شده است که می تواند تمام اهداف ما را تامین کند. ما هنوز در حال تلاش برای امضا و اجرای این پیشنهاد هستیم.

 

این سخنگوی دولت آمریکا تصریح کرد: ما به دنبال دستیابی به یک وقفه بشردوستانه برای مدت بیش از یک هفته جهت آزادی گروگان ها و ارسال کمک های بیشتر به غزه هستیم.

 

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیش از این نیز گفته بود که آمریکا همچنان به امکان عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی امیدوار است، حتی در شرایطی که تمرکز دولت بر تمدید توافق موسوم به ابراهیمی که در دوران ترامپ امضا شد، مورد انتقاد فزاینده ای قرار گرفته است و اسرائیل به طور قاطع درخواست ها را برای تشکیل کشور فلسطین رد می کند.

 

کربی به خبرنگاران گفته بود: «ما هنوز فکر می‌کنیم فرصت وجود دارد» و افزود که پیشرفت‌هایی نیز در جهت توافق احتمالی بین حماس و اسرائیل برای توقف درگیری‌ها حاصل شده است.

 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز گفته است: شبانه روز برای آزادی گروگانها و کاهش بحران انسانی و برقراری صلح در غزه و اسرائیل و پایداری ان برای هر دو تلاش می کنیم.

 

رئیس جمهور آمریکا، چندی پیش ویلیام برنز مشهور به بیل برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را برای گفتگو در مورد طرحی که شامل آزادی مرحله‌ای تمام اسرای باقی‌مانده در غزه همراه با تعلیق دو ماهه جنگ می‌شود، به پاریس فرستاد. اکنون نیز آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور در سفر منطقه ای درباره جنگ غزه به سر می برد.

 

شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا پیش از این، به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر در پاریس بر سر چارچوبی برای آزادی سایر گروگان ها به توافق رسیدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------