تغییر تاکتیک داعش پس از حملات آمریکا



اخبار بین الملل - تغییر تاکتیک داعش پس از حملات آمریکا

در پی این سرپیچی جنگی شدید بین داعش و جبهه النصره درگرفت که با کامیابی نسبی جبهه النصره و عقب شنینی داعش از بسیاری از مواضع خود در سوریه به سمت عراق خاتمه یافت.

از زمان آغاز حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه، این گروه تروریستی تغییراتی را در تاکتیک و نحوه استقرار واحدهای خود در سوریه انجام داده است تا سریع تر و تحرک پذیرتر باشد.

به گزارش عصر ایران " محمد نورالدین " از فعالان سوری در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی با اشاره به این موضوع می گوید ، داعش در برابر حملات هوایی آمریکا دست به تغییراتی در نحوه استقرار نیروها زده است از جمله اینکه از برخی مناطق حومه حلب عقب شنینی کرده است و به جای آن وارد برخی مناطق صعب العبور تر شده است.

از دیگر تغییرات انجام شده از سوی این گروه تروریستی برای کاهش آسیب پذیری در برابر حملات هوایی آمریکا،برچیدن برخی مراکز ایست بازرسی و محل استقرار نیروها است.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 
داعش همچنین از زمان آغاز حملات هوایی ، برای جابجایی به جای استفاده از یگان های اتومبیلی خود از موتور بیشتر استفاده می کند.

همچنین طبق گفته این فعال سوری از زمان آغاز حملات هوایی، داعش در مراکز تحت کنترل خود در سوریه به خانه ها و اماکن دیگر فشار وارد می کند تا پرچم این گروه را بر سر درخانه ها و دیگر مراکز بیاویزند ، تا این گونه آمریکا را به اشتباه بیندازند و احتمال خطای حملات هوایی آمریکا به مراکز غیر نظامی و مسکونی را افزایش دهند.

حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش و گروه خراسان در سوریه از دو هفته پیش آغاز شده است. آمریکا تا کنون از حمله به مواضع جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه محسوب می شود ، خودداری کرده است، با این حال این گروه تروریستی در روزهای گذشته با انتقاد از حملات آمریکا به مواضع داعش در سوریه و عراق ، کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش را تهدید به حمله تروریستی کرده است.

داعش و جبهه النصره دو گروه رقیب تروریستی به شمار می روند که سال گذشته در سوریه وارد درگیری شدند. دلیل این درگیری سرپیچی ابوبکر بغدادی سرکرده داعش از فرمان ایمن الظواهری رهبر القاعده برای عقب نشینی از مواضع خود در سوریه بود.

در پی این سرپیچی جنگی شدید بین داعش و جبهه النصره درگرفت که با کامیابی نسبی جبهه النصره و عقب شنینی داعش از بسیاری از مواضع خود در سوریه به سمت عراق خاتمه یافت.

با این حال اعلام مخالفت اخیر جبهه النصره با ائتلاف ضد داعش ، نوعی نزدیکی دوباره بین این دو گروه تروریستی محسوب می شود.
اخبار بین الملل - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------