عراق از مصر اسلحه مي خرد



اخبار,اخبار بین الملل ,وزارت دفاع عراق

 

اخبار بین الملل - عراق از مصر اسلحه مي خرد

منابع مطلع اعلام کردند یک هیئت نظامی عراقی برای مذاکره با مسئولان مصری به منظور خرید تسلیحات از این کشور به قاهره سفر کرده است.

این هیئت نظامی عراقی از پنج روز قبل به مصر سفر کرده و با مسئولان بلندپایه این کشور سرگرم مذاکره برای امضای قرارداد خرید فوری سلاح و جنگ افزار از این کشور است.

منابع رسانه ای در لندن به نقل از منابع مطلع در مصر اعلام کرده اند این هیئت نظامی عراقی که بازرس کل وزارت دفاع عراق نیز در آن حضور دارد تاکنون با شماری از مسئولان ستاد ارتش مصر و مسئولان کارخانه های تولیدات نظامی این کشور مذاکراتی کرده است.

مذاکرات این هیئت نظامی عراقی در مصر در حالی صورت می گیرد که عراق با کمبود تسلیحات و جنگ افزارهای سنگین ، تسلیحات موشکی کوتاه برد و تسلیحات مورد نیاز بالگردهای جنگی ساخت روسیه خود مواجه است . گفته می شود مقادیر زیادی از این تسلیحات و جنگ افزارهای مورد نیاز ارتش عراق از سال ها قبل در انبارهای ارتش مصر نگهداری می شود. همچنین مصر نیز برخی از جنگ افزارهای ساخت روسیه را مونتاژ می کند.

به گزارش خبرگزاری عراقی « وای نیوز » از لندن، هنوز خبری درباره حصول توافق نهایی بین طرف های عرقی و مصری در خصوص امضای این قرارداد تسلیحاتی به دست نیامده است .

اخبار بین الملل -  واحد مرکزی خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------