عدم شباهت اوباما به پوتین



اخبار,اخبار بین الملل ,باراک اوباما

 

اخبار بین الملل - عدم شباهت اوباما به پوتین

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی از هزاران آمریکایی و روس در باره اینکه چگونه می اندیشند و نظرشان در باره مردم متقابل چیست به این نتیجه رسید که مردم آمریکا و روسیه شبیه هم هستند ولی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا شبیه ولادیمیر پوتین همتای روس خود نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری فرانسوی زبان ' آتلانتیکو'، واشنگتن پست ازمردم آمریکا پرسیده بود که چگونه فکر می کنند، زندگیشان چگونه می گذرد، موانع و محدودیت هایشان چیست و اینکه چگونه در باره رهبران سیاسی خود می اندیشند. پاسخی که دریافت شد بسیار شگفت انگیز و قابل تامل بود.

قبل از هر چیز به این نکته اشاره می شود که مردم آمریکا نگاه خوبی به مردم روسیه نداشتند و در مقابل نیز روس ها همین نگاه را نسبت به آمریکایی ها داشتند.

بنابر این گزارش، مداخله روسیه در اوکراین یکی از دلایل نگاه بد مردم آمریکا به روسیه است و اعمال تحریم از سوی آمریکا و غرب نیز عامل مهم نگاه منفی مردم روسیه به آمریکایی ها می باشد.

آتلانتیکو در بخش دیگری از این گزارش نوشت: اما نکته ای که در این گزارش جالب است و یک پیام مهم دارد اینکه بیشاز 80 دصد مردم روسیه از ولادیمیر پوتین راضی هستند اما در مقابل تنها 40درصد مردم آمریکا از باراک اوباما حمایت می کنند و از عملکرد وی رضایت دارند.

این آمار و ارقام و نظرسنجی نشان می دهد که ولادیمیر پوتین توانسته ناامیدی و شاید حقارتی که روس ها بدنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در خود حس می کردند برطرف کند و غرور و احساس ملی روس ها را افزایش دهد و در مقابل باراک اوباما نتوانسته غرور ملی مردم آمریکا را بالا ببرد. در واقع اوباما در کشورش جزو اقلیت به حساب می آید زیرا بسیاری از مردم آمریکا و جمهوری خواهان وی را آدم قاطع همانند پوتین نمی دانند.
اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------