آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

داعش مردم فلسطین را تهدید کرد!



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - داعش مردم فلسطین را تهدید کرد!

در چند روز گذشته، دو اعلامیه جداگانه توسط داعش منتشر شده است که در آن شعرا و نویسندگان فلسطینی به بی قیدی و الحاد متهم شده اند. در این اعلامیه به نام این شعرا و نویسندگان اشاره شده است؛ اقدامی که منجر به وحشت فلسطینی های مقیم نوار غزه شده است.

این همیشه مثل یک خواب است که یک گروه اسلامی تندرو، گروه اسلامی دیگری را متهم به نرمخویی در زمینه اجرای قانون شریعت کند. اما این مثل یک خواب نیست، وقتی که یک گروه تروریستی نویسندگان و زنان را تهدید می کند. این مسئله این روزها در نوار غزه در حال رخ دادن است، جایی که حامیان داعش، حماس را متهم به عدم تحمیل قوانین سختگیرانه اسلامی بر مردم فلسطین می کند و می گوید حماس تاکنون نسبت به کسانی که قوانین شریعت را نقض می کنند، رویکردی لیبرال و روشنفکرمآبانه داشته است.

تا این هفته، تنها بحثی که فلسطینیان در نوار غزه داشتند، صحبت کردن درباره چگونگی بازسازی خانه ها و ساختمان هایی بود که در جنگ اخیر میان حماس و رژیم اسرائیل تخریب شده اند. اما اکنون همه از تهدیدات داعش علیه شاعران، نویسندگان و زنان صحبت می کنند. حضور داعش در نوار غزه مسئله مخفی ای نیست.

ابتدای امسال فاش شد که گروه داعش مشغول فعالیت در نوار غره به منظور ترساندن حماس شده است. با این حال حماس هرگونه حضور داعش در نواز غره را رد می کند. ایاد البازم، سخنگوی وزارت کشور حماس در این رابطه می گوید: «هیچ یک از اعضای گروه داعش در نوار غزه حضور ندارند.» با این وجود بسیاری از فلسطینی ها انکار حماس را جدی نمی گیرند و همچنان در این رابطه متقاعد نشده اند.

در چند روز گذشته، دو اعلامیه جداگانه توسط داعش منتشر شده است که در آن شعرا و نویسندگان فلسطینی به بی قیدی و الحاد متهم شده اند. در این اعلامیه به نام این شعرا و نویسندگان اشاره شده است؛ اقدامی که منجر به وحشت فلسطینی های مقیم نوار غزه شده است.

در این اعلامیه به زنان فلسطینی اولتیماتوم داده شده است تا حجاب اسلامی را رعایت کنند وگرنه به سبک داعش – احتمالاً سنگسار – مجازات خواهند شد. این تهدیدات موجب به وجود آمدن این تصور غلط می شود که نکند تحت اداره حماس زنان اجازه پوشیدن مایو در سواحل و قدم زدن در خیابان های غزه با دامن کوتاه را دارند؟ در این اعلامیه گفته شده است «ما به نویسندگان و شعرا درباره بی قیدی و الحادشان هشدار می دهیم. به ملحدین سه روز فرصت می دهیم تا بی قیدی و الحادشان را رها کنند و به دین اسلام روی بیاورند.»

این گونه تهدیدات داعش مورد محکومیت شدید مردم فلسطین قرار گرفت. این اولین باری است که چنین تهدیداتی علیه شعرا، نویسندگان و زنان انجام می شود. در حالی که حماس هرگونه ارتباط با این تهدیدات را رد می کند، مقامات فتح در کرانه باختری، به سرعت این جنبش اسلامی را که از سال 2007 کنترل نوار غزه را بر عهده گرفته است متهم کردند و گفتند آنها در پشت این اعلامیه ها هستند.

اما نجیب شراب، تحلیلگر سیاسی فلسطینی، هرگونه تلاش برای انکار حضور تروریست های داعش در نوار غزه را غیرواقعی می داند. وی در این باره توضیح می دهد: «نمی توان حضور داعش در نوار غزه را چه به عنوان گروهی و یا فردی انکار کرد. اعلامیه هایی که این هفته منتشر شدند به هیچ وجه نمی توانند کار گروه های فلسطینی باشند.»

فلسطینی ها به این نکته هم اشاره می کنند که علائم حضور داعش در غزه فقط محدود به این دو اعلامیه نیست، بلکه پرچم های داعش در قسمت های مختلفی از نوار غزه، به ویژه در استادیوم های فوتبال و ساختمان های عمومی دیده می شود. علاوه بر این برچسب های داعش بر روی شیشه جلوی بسیاری از ماشین ها دیده می شود. اخیراً فلسطینی ها می گویند، بعضی از خانواده ها علامت داعش را بر روی کارت عروسی شان که برای دوستان و خویشاوندان می فرستند، چاپ می کنند. عکس های فلسطینی هایی هم که دوشادوش داعش در عراق و سوریه کشته شده اند، در بسیاری از اماکن به ویژه مساجد و مراکز آموزشی دیده می شود.
اخبار بین الملل - دیپلماسی ایرانی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------