آزار جنسی دختران 12 ساله توسط داعشی ها



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - آزار جنسی دختران 12 ساله توسط داعشی ها

گروه تروریستی داعش بزرگ ترین بازار برده فروشی را در تاریخ به راه انداخته و طی پنج ماه گذشته عناصر آن در عراق به هزاران زن تجاوز کرده‌اند.

به گزارش العالم، روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی اعلام کرد: عناصر داعش به دو دختر بچه دوازده ساله به همراه مادرشان تجاوز کردند.

این گزارش حاکی است که عناصر داعش پس از جدا کردن اعضای خانواده‌ها از یکدیگر، آنها را بر اساس سن و میزان تحصیلات و اینکه آیا ازدواج کرده اند یا خیر به گروه های مختلفی تقسیم و به آنها تجاوز می کنند.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های داعش دختربچه‌ها را حدود 25 دلار می فروشند و برخی ها را نیز به عنوان هدیه و جایزه به عناصر خود می دهند.

این گزارش همچنین از وجود بازار خرید و فروش زنان خبر داد و تأکید کرد که هر کسی می تواند در این بازار که داعش آن را اداره می کند؛ به خرید و فروش بپردازد.

داعش با انتشار جزوه ای، قوانینی را به عناصر خود برای برخورد با زنان برده و خریداری شده و شیوه مجازات آنها توصیه کرده است.

بر اساس جزوه داعش در این خصوص که با نام «الدلیل» در بازار برده فروشی منتشر شده است؛ عناصر داعش می توانند در شرایط مشخصی به دختران نابالغ نیز تجاوز کنند.

"انتونی لوید" خبرنگار این روزنامه با برخی از دختران و زنان که از دست داعش فرار کرده اند مصاحبه کرده است که در آن گفته اند که چگونه عناصر داعش آنها را ربوده و آنها را روی زمین کشیده و از خانواده هایشان دور کرده اند و با کامیون آنها را به مرکز شمارش زنان برده اند؛ و سپس آنها در آنها به عنوا جایزه به عناصر داعش داده و یا برای فروش به بازار برده شده اند.

امینه سعید نماینده ایزدی ها در پارلمان عراق در این خصوص گفت یکی از دختران ایزدی که از دست عناصر داعش فرار کرده بود تعریف کرد که از سوی دو برادر که تبعه استرالیا بودند مورد تجاوز قرار گرفت.

در همین حال، سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد که زنان و دختران جوان ایزدی در معرض تجاوزات مکرر جنسی از سوی اعضای داعش بوده‌اند و شهادت‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد دختران ایزدی برای فرار از تجاوزات جنسی دست به خودکشی زده‌اند.

"دوناتلا روِرا" روان‌شناس و مشاور عفو بین‌الملل در این گزارش اعلام کرد: بسیاری از دختران قربانی‌ بردگی جنسی کودکان بین ۱۴ تا ۱۵ ساله و یا حتی کمتر بودند.

وی افزود بسیاری از آن‌ها شکنجه شده‌اند و همچون یک ابزار با آن‌ها رفتار شده است. حتی کسانی که توانسته‌اند بگریزند عمیقاً آسیب روحی دیده‌اند.

بنا بر گزارش عفو بین الملل، خواهر دختری با نام جیلان، شهادت داد که جیلان 19 ساله به خاطر قرار نگرفتن در معرض تجاوز جنسی دست به خودکشی زد.

این دختر ایزدی‌ گفت: در آن روز لباس‌هایی به ما دادند که شبیه لباس رقص بود و از ما خواستند استحمام کرده و این لباس‌ها را بپوشیم. جیلان در حمام خودکشی کرد.

این دختر ایزدی افزود: جیلان که دختر بسیار زیبایی بود رگ دستش را زد و خود را به دار آویخت. به نظر من می‌دانست که وی به همراه مردی به مکان دیگری منتقل خواهد شد؛ برای همین دست به خودکشی زد.

دختر جوان دیگری نیز که گروگان‌ اعضای داعش بوده است به عفو بین الملل گفت که برای فرار از ازدواج اجباری تلاش کرده با خواهرش خودکشی کند.

دختر دیگری به نام وفا می‌گوید: به دور گردن ما دستمال‌هایی بستند و این دستمال‌ها را با طنابی با فواصل معین و دور از هم به یکدیگر وصل کردند. به این ترتیب ما به صورت زنجیروار در یک صف قرار می‌گرفتیم آنها با قدرت تمام به وسیله این طناب‌ها ما را از هم دور نگه می‌داشتند. فشار بر ما آنقدر زیاد بود که هوشیاریم را از دست داده بودم و تا چند روز نمی‌توانستم حرف بزنم.

دختر 19 ساله‌ای با نام "رنده" که به همراه خانواده‌اش توسط داعش ربوده شده بود اعلام کرد که مردی که سنش دو برابر وی بوده است دوبار به وی تجاوز کرده است.

عفو بین الملل اعلام کرد: بیشتر کسانی که زنان و دختران جوان عراقی را به عنوان کنیز و برده گرفته‌اند و به آن‌ها تجاوز کرده‌اند از اعضای داعش بوده و برخی از حامیان داعش نیز دست به چنین اقدامی زده‌اند.

رورا اعلام کرد: بیماری‌های جسمی و روانی که ناشی از خشونت‌های جنسی هولناک در حق این زنان است بسیار فاجعه بار است.

وی افزود: برخی از این زنان شکنجه شده و مثل برده به کار گرفته شده‌اند و حتی دختران و زنانی که توانسته‌اند فرار کنند همچنان از مشکلات عمیق روانی رنج می‌برند.

اخبار بین الملل - العالم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------