فرار رئیس دفتر رئیس‌جمهور یمن به عربستان



اخبار,اخبار بین الملل ,رئیس دفتر رئیس‌جمهوری یمن

 

یک منبع دولتی یمن از فرار «احمد عوض بن مبارک» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری این کشور به عربستان سعودی پس از دو روز از آزادی‌اش، خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از «آناتولی»، یک منبع دولتی یمن اعلام کرد احمد عوض بن مبارک، رئیس دفتر رئیس‌جمهور این کشور که تا دو روز پیش در بازداشت گروه «انصارالله»  بود، به عربستان سعودی فرار کرده است.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز هم با تائید این خبر گزارش داد که بعد از دو روز از آزادی بن مبارک وارد شهر جده عربستان شده است.

انصار الله احمد بن عوض مبارک را که سمت دبیر کلی کنفرانس گفت‌وگوهای ملی (کار این کنفرانس در 25 ژانویه به پایان رسید) را بر عهده داشت، پس از 10 روز بازداشت توسط کمیته‌های مردمی وابسته به این گروه، آزاد کرد.

انصارالله تصریح کرده بود اقدام کمیته‌های مردمی در بازداشت احمد عوض بن مبارک، رئیس دفتر رئیس‌جمهور یمن «گامی ضروری بوده تا راه به‌روی هرگونه کودتا علیه توافق صلح و مشارکت ملی امضا شده در 21 سپتامبر گذشته، بسته شود.»

منبع مذکور در ادامه افزود خروج بن مبارک از کشور و سفرش به عربستان سعودی کاملا محرمانه و تحت مراقبت‌های شدید نزدیکانش انجام شد و تاکنون چه قبل از سفرش و چه پس از آن، هیچ‌گونه توضیحاتی درخصوص دلایل ترک کشور ارائه نشده است.
 اخبار بین الملل - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------