آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

گریه نخست وزیر ژاپن از جنایت داعش/عکس



«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه گفت از قتل وحشتناک خلبان اردنی که تروریست‌های داعش او را گروگان گرفته بودند بسیار خشمگین شد.

گروه تروریستی داعش که در کمتر از دو هفته دو تبعه ژاپنی و یک خلبان اردنی را اعدام کرده بهانه خوبی را در اختیار نخست وزیر ژاپن قرار داده تا او از حضور نیروهای نظامی در خارج از مرز‌ها سخن بگوید. نخست وزیر ژاپن در سخنانی در پارلمان ژاپن افزود: من وقتی شنیدم معاذ الکساسبه به طرز وحشتناکی زنده سوزانده شده است یک احساس شدید خشم و نفرت پیدا کردم. این یک اقدام وحشیانه است و من آن را به شدت محکوم می‌کنم. شینزو آبه همچنین با دولت و مردم اردن ابراز همدردی و همبستگی کرد و گفت ژاپن تلاش خود را برای حمایت از بشریت در منطقه افزایش خواهد داد.

وی گفت: ژاپن تسلیم تروریسم نخواهد شد و من مصمم هستم از طریق همکاری با جامعه بین المللی به تعهدات خود در خصوص مقابله با تروریسم عمل کنم. نخست وزیر ژاپن به صراحت اعلام کرد: با توجه به حادثه رخ داده، به دنبال اجرای طرحی است که بتواند نیروهای نظامی کشور را در مواقع لزوم به یاری ژاپنی‌های در معرض خطر قرار گرفته در خارج از کشور گسیل دارد. شینزو آبه همچنین گفت: قصد دارد طرحی را به مرحله اجرا بگذارد که ارتش ژاپن در مواقع لزوم بتواند شهروندان کشور را که در خارج از مرز‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند، نجات دهد. وی کمتر از یک ماه پیش نیز از داشتن یک «ارتش قدرتمند» سخن به میان آورده و گفته بود این ارتش حق دارد در جنگ‌های بین المللی حضور داشته باشد.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 اخبار بین الملل - ابنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------