نگرانی‌ها از انتشار نامه‌های محرمانه پرنس چارلز



اخبار,اخبار بین الملل , پرنس چارلز

بدنبال درخواست این روزنامه درخصوص انتشار نامه های محرمانه پرنس چارلز به دولت انگلیس، دادگاه عالی این کشور قرار است بزودی حکمش را در این مورد صادر کند.

به گزارش ایرنا، گاردین نوشت: پرنس چارلز ولیعهد انگلیس طی ده سال گذشته، نامه هایی را به صورت متناوب و به منظور ابراز دیدگاه ها و اعتقادات خود درخصوص موضوعات دولتی، به مقامات این کشور ارسال کرده است.

به نوشته گاردین ؛ این روزنامه طی اقدامی در سال 2005 میلادی ، با استناد به قوانین آزادی اطلاعات خواستار دسترسی به محتوای نامه ها شد که با مخالفت دولت مواجه گردید و بدنبال آن موضوع را به دادگاه کشاند.

این روزنامه نوشت: 'دومینیک گریو یک مقام دادستان انگلیس در سال 2012 میلادی با استناد به اینکه انتشار این نامه ها می تواند به جایگاه پادشاهی پرنس چارلز و آینده شغلی اش لطمه برساند، با انتشار نامه ها مخالفت کرد.

گاردین افزود: دومینیک گریو مدعی شده بود، انتشار این نامه ها در جامعه باعث خواهد شد مردم گمان کنند چارلز با سیاست های دولت مخالف است.

این روزنامه ادامه داد: بر اساس قوانین انگلیس اعضای خاندان سلطنتی نمی توانند در جریان اختلافات سیاسی مداخله کنند و یا نسبت به حزبی تمایل نشان دهند.

گاردین نوشت: اما دخالتهای چارلز در امور دولتی مسبوق به سابق بوده و به همین منظور وی را در مظان اتهام قرار داده است.

چارلز در واکنشی به این اتهامات گفته است: می خواهد تا از آنچه برای انگلیس و مردمش خوب است دفاع کند و این موضوع سبب گردیده است تا وی فضا را برای تغییرات [سیاسی] و آینده نگری تقویت نماید.

با این حال پنجشنبه آینده (26 ماه مارس میلادی)، مشخص خواهد شد که انتشار این نامه ها برای اطلاع عموم قانونی خواهد بود یا نه؟

گاردین نوشت: سال گذشته میلادی این روزنامه گزارشی را در خصوص تفاوت دیدگاه های چارلز نسبت مادرش (ملکه الیزابت) منتشر کرد که در آن از احتمال دخالت های چارلز در جریانات اجتماعی، پس از تصدی سکان پادشاهی خبر داد.

این روزنامه افزود: در همین حال ملکه الیزابت بیم آن را دارد که جامعه انگلیس نسبت به پذیرش دیدگاه های دگراندیش گونه پسرش آمادگی نداشته باشد.

چالرز فیلیپ آرثر جورج 66 ساله، اولین پسر ملکه الیزابت است که پس از فوت مادرش تاج پادشاهی انگلستان را بر سر خواهد گذاشت.

اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------