واشنگتن: روسیه، داعش را تقویت می‌کند



اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,گروه تروریستی داعش

کری، روز سه‌شنبه از مسکو خواست «حملات هوایی را هر چه سریعتر به منظور برقراری آتش‌بس» در سوریه متوقف کند.

فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف جهانی ضد داعش اظهار داشت عملیات نظامی روسیه در حومه «حلب» سوریه، به تقویت مستقیم گروه تروریستی داعش خواهد انجامید.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «برت مک گورک» فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف جهانی ضد داعش، روز چهارشنبه در نشستی خبری درباره سوریه، مدعی شد حملات هوایی روسیه اطراف شهر حلب می‌تواند گروه داعش را «به صورت مستقیم تقویت کند.»
 
در حالی‌که، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از حدود یک هفته پیش «علنا» مسکو را متهم کرد می‌کند که با بمبارات مناطق اطراف حلب، مذاکرات گروه‌های سوری در ژنو را به بن‌بست کشاند.
 
کری و وزیران خارجه 10 کشور منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز پنجشنبه در آخرین نشست گروه «حمایت از سوریه» در مونیخ گرد هم می‌آیند تا درباره توقف آتش‌بس و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به شهرهای محاصره شده سوریه گفت‌وگو کنند.
 
کری، روز سه‌شنبه از مسکو خواست «حملات هوایی را هر چه سریعتر به منظور برقراری آتش‌بس» در سوریه متوقف کند.
 
اتهام‌ها علیه روسیه در پی شکست «ژنو 3» درباره صلح در سوریه در حالی تکرار می‌شود که وزارت خارجه روسیه تأکید کرده است که عملیات نظامی این کشور علیه تروریست‌ها در سوریه، شرایط مناسب را برای مذاکرات سوری- سوری در سوئیس مهیا کرد.
 
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، امروز طی کنفرانسی خبری، احترام به حاکمیت سوریه و هماهنگی با دمشق درباره اعزام نیروهای زمینی به این کشور را خواستار شد.
 
«احمد العسیری» سخنگوی ارتش عربستان سعودی نیز پنجشنبه گذشته اعلام کرد، در صورت تمایل ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، آماده است 150 هزار نفر از نیروهای نظامی خود را به سوریه اعزام کند.
 
امارات و اردن نیز در بیانیه‌‌هایی آمادگی خود را برای اعزام نیرو به سوریه اعلام کرده‌اند.

اخبار بین الملل - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------