نتانیاهو در پاسخ به انتقاد رئیس اکثریت سنای آمریکا: ما جمهوری موز نیستیم



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درخواست چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا برای برگزاری انتخابات جدید در اسرائیل را محکوم کرد و این درخواست را «کاملاً نامناسب» توصیف کرد. نتانیاهو در گفتگو با «سی‌ان‌ان» درباره این پیشنهاد گفت: «ما یک جمهوری موز نیستیم.»

انتخاب به نقل از العربیه: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درخواست چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا برای برگزاری انتخابات جدید در اسرائیل را محکوم کرد و این درخواست را «کاملاً نامناسب» توصیف کرد.

 

نتانیاهو در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» درباره این پیشنهاد گفت: «ما یک جمهوری موز نیستیم.»

 

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، سخنان روز پنجشنبه شومر که در آن نتانیاهو را «مانعی بر سر راه صلح» دانست را تحسین کرد.

 

نتانیاهو انتقادهای فزاینده مسئولان ایالات متحده علیه خود در بحبوحه جنگ غزه را محکوم کرد و گفت که این فشارها «اسرائیل را از دستیابی به پیروزی کامل باز نخواهد داشت.»

 

در روزهای اخیر، مقامات ارشد ایالات متحده علنا ​​نارضایتی خود را از نتانیاهو و دولت او ابراز کرده‌اند.

 

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، نتانیاهو را به دلیل خسارت‌های غیرنظامیان در غزه به «آسیب رساندن به اسرائیل» متهم کرد.

 

سپس شومر، بالاترین مقام یهودی آمریکایی و یکی از حامیان برجسته اسرائیل، از اسرائیل خواست تا انتخابات جدیدی برگزار کند و گفت نتانیاهو «راه خود را گم کرده است.»

 

ایالات متحده همچنین نسبت به حمله احتمالی اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، جایی که حدود 1.4 میلیون آواره فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، ابراز نگرانی کرد و از دور جدید مذاکرات با هدف تضمین آتش‌بس در ازای بازگشت اسرای اسرائیلی حمایت کرد.

 

هیأت اسرائیلی قرار است تا بعد از نشست کابینه امنیتی و شورای جنگ در شامگاه یکشنبه، پس از کسب مجوز برای از سرگیری مذاکرات راهی قطر شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------