وزیر دفاع آمریکا: وضعیت در میدان نبرد در اکراین به نفع روسیه در حال تغییر است



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش تسنیم،  لوید آستین، رئیس پنتاگون شب گذشته، چهارشنبه، در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با موضوع تخصیص بودجه برای کی‌یف در چارچوب  بودجه وزارت دفاع ایالات متحده برای سال مالی 2025 ، اعتراف کرد که وضعیت در جریان درگیری‌های نظامی در اوکراین به نفع روسیه در حال تغییر است.

 

او گفت: «من فکر می‌کنم که ما شاهد تغییر وضعیت میدان جنگ هستیم که کمی به نفع روسیه تغییر می‌کند. به همین دلیل، اوکراین نیاز به تامین مهمات و تسلیحات بیشتری از سوی ایالات متحده دارد.»

 

لوید آستین یادآور شد که اوکراین از ایالات متحده نخواسته است که در کنار آنها در درگیری با روسیه بجنگد.  وزیر دفاع افزود: «مقامات کی‌یف از ما نمی‌خواهند با روسها بجنگیم، آنها از ما می‌خواهند تا با ارائه برخی از تجهیزات که برای دفاع از خود نیاز دارند، به این کشور کمک کنیم.»

 

ژنرال چارلز براون، رئیس ستاد مشترک کمیته فرعی تخصیص و دفاع مجلس نمایندگان، نیز در این جلسه یادآور شد که تاخیر در ارائه کمک مالی و نظامی به اوکراین، ارتش این کشور را در موقعیت بسیار دشواری در میدان جنگ قرار داده است. به گفته این مقام نظامی، روس‌ها از لحاظ تعداد و همچنین از نظر تامین منابع - مهمات، وسایل نقلیه  و توپخانه - بر اوکراینی‌ها برتری دارند. براون هشدار داد که تاخیر در کمک به کی‌یف می تواند تمام تلاش‌های قبلی کشورهای حامی اوکراین را باطل کند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------