آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ماکرون: رویکرد فرانسه عوض شده؛ رفتن اسد دیگر پیش‌شرط ما نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید پاریس از بسته بودن ۷ ساله سفارتش در دمشق، دستاوردی نداشته و دولت جدید فرانسه دیگر حذف بشار اسد از قدرت را به عنوان پیش‌شرط شروع روند صلح مدنظر ندارد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  و «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی وی فرانسه در کنفرانس خبری مشترک در خصوص محورهای مورد بحث در گفت‌وگوهای دوجانبه با خبرنگاران سخن گفتند.

 

ابتدا ماکرون سخن گفت و از تلاش مشترک با آمریکایی‌ها برای ترسیم نقشه راهی برای سوریه پس از جنگ خبر داد.

 

وی گفت فرانسه خواهان تشکیل گروه تماس قوی‌تری برای هماهنگی بهتر با سازمان ملل در طی دوره انتقال قدرت است.

 

وی سپس به یکی از نقاط اختلاف طرفین یعنی لغو عضویت آمریکا در معاهده اقلیمی پاریس توسط ترامپ سخن گفت و افزود: «من می‌دانم که این کار در راستای عمل به قول‌های انتخاباتی پرزیدنت ترامپ انجام شد و به آن احترام می‌گذارم ولی ما به این معاهده پایبند خواهیم ماند.»

 

ماکرون باز هم در خصوص سوریه سخن گفت و در اظهارنظری جالب، از تغییر چشمگیر رویه پایس در قبال این کشور جنگ‌زده خبر داد.

 

ماکرون گفت: «رویه ما در قبال سوریه عوض شده و رفتن بشار اسد، دیگر پیش‌شرط ما نیست. در سیاست تازه ما در قبال سوریه، یک هدف اصلی وجود دارد و آن هم از بین بردن تروریست‌ها است. هفت سال است که سفارت ما در دمشق تعطیل است و هنوز به هیچ راه‌حلی نرسیده‌ایم. ما و ایالات متحده یک خط قرمز مشترک داریم و آن هم استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی است.»

 

یکی از خبرنگاران به روابط نزدیک ترامپ با روس‌ها اشاره کرد و از ماکرون، نظر پاریس در خصوص این رابطه را خواستار شد.

 

رئیس‌جمهور فرانسه پاسخ داد: «ما اختلاف‌نظرهای بسیاری با روسیه داریم ولی در شرایط فعلی و بخصوص با درنظر گرفتن شرایط خاورمیانه، مهم است که با یکدیکر همکاری کنیم، با هم تبادل اطلاعات داشته باشیم و حتی اختلافاتمان با با هم به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم آنها را حل کنیم.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا هم در این کنفرانس خبری به عنوان مقام میهمان سخن گفت.

 

وی ابتدا در خصوص نقاط اتصال ملت آمریکا و فرانسه پرداخت و ضمن یادآوری کمک ارتش آمریکا به آزادی فرانسه از دست نازی‌ها، گفت که اختلافات مقطعی کنونی، در برابر این اتصال قوی فرهنگی، هیچ است.

 

منظور ترامپ از اختلافات جزئی، بحث خروج آمریکا از معاهده اقلیمی پاریس بود. ترامپ البته گفت که فردا در ین خصوص با ماکرون سخن خواهد گفت و شاید آمریکا تصمیم جدیدی در خصوص این معاهده بگیرد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص گفت: «اگر اتفاقی بیفتد، عالی است و اگر اتفاقی هم نیفتد، خوب است.»

 

ترامپ در خصوص سوریه هم سخن گفت. وی با تمجید دوباره از اعلام آتش‌بس در جنوب سوریه به عنوان دستاورد دیدارش با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی، گفت: «یک نتیجه مهم دیدارم با پوتین، آتش‌بسی بود که در سوریه به دست آمد. پنج روز است که این آتش‌بس برقرار شده و جان‌های زیادی حفظ شده است. پنج روز، در سوریه مدت بسیار طولانی است و در این مدت یک گلوله هم شلیک نشده است. در حال کار بر روی آتش‌بس دیگری در بخشی از سوریه هستیم.»

 

ترامپ در خصوص رسوایی جدید دیدار فرزندش «دونالد ترامپ جونیور» با یک وکلی فرانسوی در راستای تلاش برای تخریب «هیلاری کلینتون» پیش از برگزاری انتخابات هم سخن گفت.

 

وی گفت: «اولاً پسر من با یک وکیل روس دیدار کرده و نه یک مقام روس. من فقط دو سال است که وارد عالم سیاست شده‌ام ولی می‌بینم که تحقیق در خصوص رقبای سیاسی، امر معمولی است. البته در این دیدار (جونیور و وکیل روس) اطلاعات مهمی هم دریافت نشده و رسانه‌ها این مطلب را بزرگ کرده‌اند.»

 

ترامپ در خصوص ایران هم سخن گفت.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در حین پرداختن به موضع مشترک فرانسه و واشنگتن در قبال لزوم ریشه‌کن شدن تروریسم گفت: «ما (آمریکا و فرانسه) با تهدید جدیدی از سوی رژیم‌های سرکش ایران، سوریه و کره شمالی و دولت‌هایی که آنها را تأمین مالی می‌کنند، مواجه هستیم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------