اوباما: شکایت جمهوری‌خواهان را وتو می‌کنم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار بین الملل- اوباما: شکایت جمهوری‌خواهان را وتو می‌کنم

رئیس جمهور آمریکا گفته طرح شکایت مجلس نمایندگان آمریکا که به تصویب رسید را وتو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید طرح شکایت مجلس نمایندگان آمریکا که روز پنجشنبه با 225 رأی  به تصویب رسید را وتو می‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنحشنبه به قطعنامه شکایت از باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور رأی مثبت داد. روزنامه آمریکایی لس‌انجلس تایمز این اتفاق را  اولین مورد از ایجاد چالش قانونی اینچنینی برای یک رئیس جمهور آمریکا می‌داند.

مجلس نمایندگان آمریکا این قطعنامه را با 225 رأی مثبت جمهوری‌خواهان در برابر 201 رأی منفی دموکرات‌ها تصویب کرد. طبق این طرح، جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌تواند به نمایندگی از کل این مجلس شکایت خود از باراک اوباما را تقدیم دادگاه فدرال کند.

جمهوری‌خواهان اوباما را به سوء استفاده از اختیاراتش برای تعویق بخش‌هایی از قانون سلامت و درمان که به «اوباماکر» مشهور شد متهم می‌کند. آنها طی ماههای گذشته نتوانستند طرح اصلاح نظام بهداشت و درمان که اوباما متولی آن بود و بیمه را برای همه شهروندان اجباری می‌کند را متوقف کنند.
اخبار بین الملل  - تسنیم


رئیس جمهور آمریکا همچنین خواستار آزادی نظامی اسرائیلی شد که امروز، جمعه، در غزه دستگیر شد. وی گفت: «در صورتی که بتوانیم درگیری‌ها در غزه را متوقف کنیم، می‌توانیم به راه حلی برسیم که ضمن تضمین امنیت اسرائیل، جان انسانها را نجات می‌دهد.

اخبار بین الملل - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------