باراک اوباما : گاهی من را با یک خدمتکار اشتباه گرفته اند



اخبار,باراک اوباما

باراک اوباما : گاهی من را با یک خدمتکار اشتباه گرفته اند

رئیس جمهور آمریکا به مجله معروف "پیپل" گفته است که گاهی وی را با یک خدمتکار اشتباه گرفته اند. .

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت مجله پیپل باراک اوباما در مصاحبه با این نشریه به وضعیت نژاد پرستی در آمریکا اشاره کرده و گفته است نسبت به گذشته پیشرفت های زیادی داشته ایم اما وضعیت باید از این بهتر شود.

رئیس جمهور آمریکا تعریف کرده است چگونه با وجود اینکه شش سال رئیس جمهور آمریکا بوده گاهی او را با یک خدمتکار اشتباه گرفته اند. او گفته است شاید هیچ مرد سیاه پوستی را به اندازه من به جای یک خدمتکار اشتباه نگرفته باشند. او تعریف می کند که یک بار زمانی که از رستوران بیرون آمده و منتظر بوده تا سوارش کنند فردی وی را با یک خدمتکار اشتباه گرفته و سوئیچ ماشینش را برای جابجا کردن به او تحویل داده است.


رئیس جمهور آمریکا گفته است اگر نژادپرستی در آمریکا و رفتارهای توهین آمیز با سیاهان در گذشته را نسبت به حال مقایسه کنیم قطعا می توانیم بگوییم زجری که در گذشته سیاهان می کشیدند با آنچه امروز هست برابر نیست و ما پیشرفت هایی کرده ایم.


او گفته است رنج های کوچکی که نسل امروز سیاهان در جامعه آمریکا متحمل می شوند با رنج های بزرگی که یک نسل قبل تر از ما می برده قابل مقایسه نیست اما باید بپذیریم اینکه کسی من را در یک مهمانی با یک خدمتکار اشتباه بگیرد یک موضوع است اما اینکه پسر من که در خیابان در حال قدم زدن است و همانند نوجوانان دیگر نیز لباس پوشیده ، با یک دزد اشتباه گرفته شود و به وی دستبند زده شود، چیز کاملا متفاوت دیگری است.


در همین حال میشل اوباما همسر اوباما نیز گفته است یک بار در یک مهمانی، اوباما را با یک خدمتکار اشتباه گرفتند و از او خواستند برای مهمانان قهوه بیاورد. میشل اوباما افزود وی یک بار که برای خرید به یک فروشگاه رفته بود، فردی از وی خواسته بود چیزی را از قفسه بردارد و به وی بدهد. خانم میشل اوباما می گوید:«فکر می کنم مردم فراموش کرده اند که ما شش سال در کاخ سفید زندگی کرده ایم.»

اخبار بین الملل - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------