آیا قوطی نوشابه عامل انفجار هواپیمای روسیه بود؟+عکس



کارشناسان در پی سرنگون شدن هواپیمای روسیه در آسمان شبه جزیره سینا نظر خود را در خصوص ادعای انفجار هواپیما به وسیله یک قوطی نوشابه ابراز داشتند.

پایگاه اینترنتی شبکه العالم گزارش داد: به دنبال ادعای گروه تروریستی داعش درباره انفجار هواپیمای روسیه با مواد منفجره دست ساز و انتشار عکس یک قوطی نوشابه گازدار و دیگر اجزا بمب، کارشناسان مواد منفجره نیز اعلام کردند که این امر امکان‌پذیر است.
 
پیشتر "دابق" مجله رسمی گروه تروریستی داعش، با انتشار عکس یک قوطی نوشابه گازدار و ابزار ابتدایی یک بمب دست ساز، ادعا کرد که توانسته است با استفاده از این ابزار، هواپیمای مسافربری روسی را بر فراز صحرای سینا در مصر منفجر کند.
 
با انتشار این ادعای گروه تروریستی داعش، کارشناسان مواد منفجره نیز صحت این ادعا را بعید ندانسته و اعلام کردند که این امر امکان پذیر است و تنها به مکان جاسازی بمب در هواپیما و قدرت مواد منفجره به کار برده شده بستگی دارد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

کارشناسان می گویند، مواد منفجره کارگذاشته شده در هواپیمای روسیه، پس از انفجار، شکافی 50 سانتی متری در بدنه هواپیما بوجود آورده و فشار هوا به متلاشی شدن هواپیما در هنگام پرواز و کشته شدن همه  سرنشینان آن منجر شده است.
 
گروهک تروریستی داعش پیش از این اعلام کرده بود که پس از یافتن راهی برای نفوذ به داخل فرودگاه بین المللی شرم الشیخ، با استفاده از یک شکاف امنیتی، بمب را به داخل هواپیمای مسافربری روسی منتقل کرده است.

 

اخبار بین الملل - میزان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------