پوتين از مواضع دونالد ترامپ استقبال کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را فردی « درخشان و با استعداد » و « بخت اصلی پیروزی در انتخابات » توصیف کرد.

پس از کنفرانس مطبوعاتی سالانه ولادیمیر پوتین که با حضور حدود 1400 خبرنگار روس و خارجی برگزار شد، رسانه های روسیه به نقل از او گزارش دادند « بدون تردید او فردی کاملا درخشان و با استعداد است. ما نباید درباره ویژگی های او صحبت کنیم اما او بخت اصلی رقابت انتخاباتی است .»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، رئیس جمهور روسیه درباره این میلیاردر 69 ساله که اظهارات تحریک آمیزی را در رقابت انتخاباتی آمریکا بیان کرده است، گفت: « شیوه صحبت کردن و آنچه که باعث معروف شدن او شده است به روسیه مربوط نمی شود .»

پوتین در این کنفرانس مطبوعاتی برای توسعه روابط با آمریکا بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا در نوامبر 2016 اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: « ترامپ گفته است که در پی روابط تنگاتنگ و عمیق با روسیه است. این موضوعی نیست که نتوان از آن استقبال کرد. بدون تردید ما از آن استقبال می کنیم .»
ترامپ ماه اکتبر گفته بود می تواند روابط بهتری با ولادیمیر پوتین داشته باشد.

وی همچنین گفته بود بخشی از مشکل بین اوکراین و آمریکا به این موضوع مربوط می شود که رئیس جمهور روسیه برای باراک اوباما ( رئیس جمهور آمریکا ) احترام قائل نیست.


ترامپ در نظرسنجی ها با 38 درصد آرا در صدر نامزدهای جمهوری خواه قرار دارد.

برخی دیدگاه های ترامپ خشم رهبران خارجی را بر انگیخته است. دیود کامرون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه برخی اظهارات او را از جمله ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا، « احمقانه و نادرست » توصیف کرد.

 

اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------