ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رسانه های ترکیه شامگاه سه شنبه از احضار سفیر آمریکا به وزارت امور خارجه این کشور در اعتراض به همکاری واشنگتن با حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ.ی.د) خبر دادند.

به گزارش ایرنا شبکه تلویزیونی «ان تی وی' گزارش داد ، وزارت امور خارجه ترکیه در اعتراض به سخنان جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در باره حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه ، « جان باس» سفیر آمریکا را احضار کرد.

جان کربی گفته بود ' درست است که ترکیه پ.ی.د را به عنوان شاخه ای از پ.ک.ک می داند ولی آمریکا چنین پنداری ندارد.'

ترکیه اعتراض خود به این بیانات را به اطلاع سفیر آمریکا رساند.

ترکیه و آمریکا در باره فعالیتهای ' پ . ی .د' در سوریه اختلاف نظر شدید دارند.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ظهر امروز (سه شنبه) در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در مورد ادامه همکاری با حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ.ی.د) که آنکارا آن را دنباله روی پ.ک.ک ارزیابی می کند، گفته بود: کشورهای هم پیمان باید تصمیم خود در خصوص سازمان های تروریستی را نهایی کنند.

چاوش اوغلو تصریح کرد: ترکیه می خواهد بداند، آیا شریک کشورهای دوست و هم پیمان در مبارزه با داعش، ترکیه است یا سازمان های تروریستی؟

وزیر خارجه ترکیه این مطلب را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مجارستانی خود در بوداپست در پاسخ به سئوال خبرنگاران ترک عنوان کرد.

به گزارش آناتولی، وی در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه آمریکا پ.ی.د را سازمان تروریستی نمی شناسد، گفت: با چنین روش هایی نمی توان با تروریسم مبارزه کرد.

چاوش اوغلو با تاکید بر این که داعش برای ترکیه، آمریکا، اتحادیه اروپا یک سازمان تروریستی است، گفت: اکنون چون داعش یک گروه افراطی است، سازمان تروریستی تلقی شده ولی پ.ی.د و پ.ک.ک که مارکسیست و لنیست و از دید آنها سازمان های سکولاری می باشند، تروریست نیستند؟ یک چنین ذهنیتی می تواند درست باشد؟ نمی توان گفت که این یکی نسبت به دیگری خوب است. نه همه اینها سازمان تروریستی هستند.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------