کامرون: ترزا مِی چهارشنبه قدرت را در دست می‌گیرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دیوید کامرون اعلام کرد «ترزا مِی» چهارشنبه این هفته رسماً به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس، قدرت را در دست می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس که ساعاتی پس از رأی منفی مردم بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا، از قصد خود برای کناره‌گیری خبر داده بود، اعلام کرد که روز چهارشنبه آخرین روز هدایت جلسات دولت توسط وی خواهد بود.

کامرون گفت چهارشنبه در آخرین نشست هیئت دولت شرکت می‌کند و پس از آن مستقیماً برای ارائه استعفا به ملکه، راهی کاخ باکینگهام خواهد شد.

امروز «آندرئا لیدسوم» تنها رقیب خانم «ترزا مِی» برای تبدیل شدن به جانشین کامرون، از ادامه رقابت انصراف داد و مشخص شد که خانم مِی تنها مستأجر بعدی خانه شماره 10 خیابان داونینگ خواهد بود.

کامرون در خصوص جانشین خود گفت: خوشحالم که ترزا مِی نخست‌وزیر بعدی خواهد بود. او قوی است و حمایت قاطع حزب محافظه‌کار پارلمان را دارد. او گزینه مناسبی است و کاملاً توانایی رهبری کشور در سال‌های آینده را دارد؛ من از وی کاملاً حمایت می‌کنم.

«ترزا مِی» دومین نخست‌وزیر زن در تاریخ انگلیس است. اولین نخست‌وزیر زن این جزیره، «مارگارت تاچر» بود که از سال 1357 تا 1371 عهده‌دار سمت نخست‌وزیری بود. فروردین ماه سال 92 بود که تاچر درگذشت و در واقعه‌ای عجیب، بسیاری از انگلیسی‌های منتقد سیاست‌های اقتصادی سخت‌گیرانه وی به خیابان آمده و خوشحالی کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------