نخست وزیر انگلیس: مذاکرات رسمی برای آغاز روند «برگزیت» به تعویق افتاد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نخست وزیر جدید انگلیس اعلام کرد که مذاکرات رسمی برای آغاز فرآیند خروج این کشور از اتحادیه اروپا تا پایان سال میلادی جاری آغاز نخواهد شد.

به گزارش مهر به نقل از بی بی سی،‌ «ترزا می» نخست وزیر جدید انگلیس در دیدار خود با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اظهار داشت که اطمینان یابی از «یک خروج خردمندانه و منظم» از اتحادیه اروپا امری زمان بر است. وی بر این نکته تأکید کرد که انگلیس خود را از اروپا «کنار نخواهد کشید» و همچنان درصدد است که «روابط نزدیک اقتصادی» خود با کشورهای اروپایی را حفظ نماید.

نخست وزیر انگلیس در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در برلین گفت که انگلیس برای آغاز فرآیند دوساله خروج از اتحادیه اروپا عجله نخواهد کرد. وی خطاب به خبرنگاران افزود که گرچه «این امر به مذاق کسی خوش نخواهد آمد»، تا زمانیکه اهداف انگلیس «روشن و واضح است» به تعویق انداختن این فرآیند اقدامی درست خواهد بود.

ترزا می همچنین گفت که فرآیند کسب آمادگی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیازمند «تلاش و کاری جدی ودقیق» است؛ اما قطع نظر از این موارد، انگلیس مصمم است که همچنان روابط قدرتمند تجاری،‌ اقتصادی و امنیتی خود را با آلمان که «یک شریک حیاتی و یک دوست خاص» برای انگلیس است، حفظ نماید.

ترزا می در ادامه سخنان خود گفت: «البته با توجه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا،‌ ماهیت روابط دوجانبه انگلیس و آلمان دستخوش تغییر خواهد شد، اما هر دو کشور خواهان حفظ نزدیکترین روابط اقتصادی دوجانبه هستند و من باور دارم که این همان چیزی است که کسب و کارها هم در انگلیس و هم در آلمان خواستار آن هستند». 

ترزا می در پاسخ به این پرسش که برآیند نخستین دیدار خود با صدراعظم آلمان را چگونه ارزیابی می کند،‌ گفت که آنها- ترزا می و آنگلا مرکل- به عنوان دو زن و دو رهبر «درصدد دستیابی به بهترین نتایج ممکن در راستای مصالح مردم کشور خود هستند».

گفتنی است که نخست وزیر انگلیس روز پنج شنبه با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------