سرکرده‌های داعش اموالشان را در موصل فروختند و فرار کردند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر دفاع عراق روز یکشنبه اعلام کرد که بسیاری از سران گروهک تروریستی داعش با نزدیک شدن نیروهای عراقی به شهر موصل اموال خود را فروخته و از شهر فرار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق افزود: بسیاری از سران گروهک تروریستی داعش اموال و منازل خود را در موصل به فروش گذاشته و به سمت سوریه فرار کرده اند.

وی گفت: گروهی از عناصر گروهک تروریست داعش نیز به سمت مناطق اقلیم کردستان عراق گریخته اند.

این در حالی است که منابع محلی داخل شهر موصل گفتند: تروریست های داعش که از پیشروی روز گذشته نیروهای عراقی و آزادسازی چند روستا در نزدیکی موصل دچار نگرانی و ترس شدید شده اند، خیابان های شهر موصل را از عناصر حسبه (پلیس دینی داعش) خالی کردند.

موصل دومین شهر بزرگ عراق پس از بغداد است که اکنون بزرگترین پایگاه گروه تروریستی داعش در این کشور به شمار می رود.

موصل از اوایل اوج گیری داعش زیر سیطره این گروه تروریستی درآمد. به گفته «کریستوفر گارور» سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش، پیش بینی می شود که شمار تروریست ها در موصل بین پنج تا 10 هزار نفر باشد. همچنین 500 هزار تا یک میلیون غیرنظامی نیز در شهر سکونت دارند.

نیروی هوایی عراق نیز به تازگی میلیون ها نسخه اعلامیه و بروشور که در آن مردم موصل و الشرقاط را به همکاری با نیروهای عراقی و مقاومت در برابر تروریست های داعش فراخوانده بود، برای روی این دو شهر فرو ریختند.

ارتش عراق، از یک ماه پیش همزمان با عملیات آزادسازی فلوجه، سلسله عملیاتی را در شمال عراق و در استان صلاح الدین آغاز کرده که تاکنون توانسته است دهها روستا و بخش های مهم از جنوب موصل را از کنترل نیروهای گروه تروریستی داعش آزاد کند.

نیروهای عراقی طی ماه های گذشته موفق شده اند، مناطقی را در شمال و غرب عراق از جمله، رمادی، هیت، فلوجه و همچنین مناطقی در شمال استان صلاح الدین را ازعناصر گروهک تروریستی داعش پاکسازی کرده اند.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------