روایت تروریست های سابق بازگشته از سوریه به آلمان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

از آشپزی و نظافت تا دغدغه های جنسی
روایت تروریست های سابق بازگشته از سوریه به آلمان

نشریه آلمانی "اشپیگل" در گزارش تازه خود به سراغ سه تن از بازداشتی های داعش رفته است که اکنون در آلمان به سر می برند.

این گزارش اطلاعات خوبی را در اختیار مخاطب قرار می دهد که در ریشه یابی علت پیوستن اعضا به داعش و جاذبه های آن گروه کمک می کند. این نشریه روایت "نیلز دی" یکی از اعضای پیشین دغدغه های او را بازتاب می دهد. این نشریه می نویسد:"او می گوید دائما به روابط جنسی فکر می کرده است. او یک سال در داعش مشغول فعالیت بود از انجام وظیفه به عنوان نگهبان تا اشپزی همگی کارهایی بودند که انجام می دهد. او سرهای بریده را در خیابان ها تماشا کرده بود. او به فریاد مردم گوش می داد کسانی را می داد که اویزان از درختان و مجسمه های میدان ها بودند. این نوع مجازات داعش برای کسانی بود که آن ها را مخالف، جاسوس و خائن قلمداد می کرد".

به گزارش خرداد، این نشریه می نویسد:"نیلز در نوامبر سال 2014 میلادی قصد خروج از داعش را داشت. او با یک تظاهر دروغین فرار کرد و به ترکیه رفت. او گفته بود که می خواست مادر و خواهرش را در استانبول ببیند و پس از رفتن به ترکیه به المان سفر کرد. او پیش از سفر به المان دفترچه ای را یافته بود که بدترین جنایات از دید اداره جرایم فدرال المان در آن ذکر شده بود چرا که از مجازات سنگین در آلمان می ترسید. در نهایت با کشتی و اتوبوس خود را به نورث راین وستفالیا در آلمان رساند چرا که می ترسید اگر از طریق هایی پرواز کند بازداشت می شود".

این نشریه اشاره می کند که بیش از هر چیزی نیلز به رابطه جنسی فکر می کرد. اشپیگل می نویسد:"برای او عباراتی چون "رد لایت استانبل" کلمات اصلی در موتورهای جست و جو بودند او به دنبال روسپی خانه های استانبول بود و شماره تلفن ده ها روسپی را پیدا می کرد و می نوشت. او اکنون در زندان آلمان به عنوان تروریست به سر می برد. دادگاه فدرال دوسلدورف او را به چهار سال و شش ماه حبس محکوم کرده است.

این نشریه اشاره می کند او حاوی اطلاعات ارزشمندی از درون داعش است به دلیل همکاری با دستگاه امنیتی المان مجازاتش با تحفیف همراه بوده است. این نشریه می نویسد:"دستگاه های اطلاعاتی المان بدنبال جلویگری از وقوع اقدامات تروریستی در آن کشور هستند اما آنان شواهد بسیار کمی در اختیار دارند چرا که بیش از 200 نفری که از مناطق تحت کنترل داعش به المان بازگشته اند یا سکوت کرده اند یا دروغ گفته اند".

در این میان سه مرد حاضر به همکاری کامل با دستگاه های امنیتی شده اند که از جمله نیلز دی، هری اس از برمن و هارون پی از مونیخ هستند که در سوریه برای گروه تروریستی جند الشام فعالیت کرده است. آنان 26، 27 و 28 ساله بودند.

اشپیگل درباره نیلز پیش از پیوستن به داعش می نویسد:"او تا نیمه های ظهر می خوابید. هم چنین عصرها به کافه می رفت و مواد مخدر و مشروب مصرف می کرد و ورق بازی کرد. وبگردی نیز از جمله کارهای دیگر او بود. همین کارها سبب شد تا از شرکتی که مربوط به آموزش های حرفه ی بود اخراج شود. پس از آن به شغل های موقتی روی آورد. او پس از آن از طریق پسر عموی خود فیلیپ که یک سلفی بود به تغییر دین متقاعد شد. در نهایت در پاییز سال 2013 میلادی به سرزمین های تحت کنترل داعش در سوریه پیوست. او در جریان محاکمه خود گفت که می خواست خودش را پیدا کند. او می گوید که در منبج به واحد عملیات ویژه داعش پیوست. کار او دستگیری افراد مشکوک به جاسوسی، فرار و  خیانت بود. او بیش از 15 عملیات را انجام داد".

او گفته است که در پنج لحظه اعدام به عنوان تماشاگر حضور داشته است. او به بازجویانش گفته که چندین بار قصد ترک خلافت را داشته است. این نشریه می نویسد:"او هیچ حرفی درباره جدایی اش از ایدئولوژی داعش نزده است. او می گوید خواستار ترک خلافت شد چرا که دولت در آنجا بر همه چیز نظارت می کرد. او در نوامبر سال 2014 میلادی به مافوقش گفته بود که می خواهد دخترش را با خودش به ترکیه بیاورد".

اشپیگل در ادامه می نویسد:"او زمانی که با دوست نزدیکش درباره سفرش صحبت کرده و از شهادت و جهاد و بغدادی گفته دستگیر شد و بازجویی ها را آغاز کرد".

در بخش دیگری از این گزارش خبری می گوید که عضویت در داعش بزگترین اشتباه زندگی او بود و در این باره می نویسد:"یک سازمان جنایتکار که تحت پوشش اسلام هر کاری را انحام می دهد  از مردم یک هیولا می سازد. او در تابستان سال 2015 میلادی موفق به فرار به ترکیه شد. او هنوز دوره های خود را به پایان نرسانده بود. پلیس برمن پس از فرود هواپیمایش او را بازداشت کرد".

هرس اشاره می کند که داعش فهرستی را از داوطلبان برای حمله در کشورهای خارجی آماده کرده بود و نام داوطلبان در آن قرار داده می شدند".

هارون دیگر بازداشتی می گوید:"در خلافت هر کاری را باید انجام می دادیم از لباس شستن تا اشپزی و نظافت وتمیز نگهداشتن اسلحه ها. پس از آموزش هارون در حمله به زنان حلب حضور داشته است. او عضو گروه جند الشام بوده گروهی که کمتر اطلاعاتی از آن وجود دارد. او پس از بازگشت به مونیخ به 11 سال زنان محکوم شده است که یکی از سنگین ترین احکام برای فردی بوده که در سوریه حضور داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------