وزارت خارجه سوریه: محکومیت ورود تانک های ارتش ترکیه به سوریه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزارت امور خارجه سوریه روز چهارشنبه ورود تانک های ترکیه به خاک این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه سوریه گفت: ورود تانک های ترکیه به مرزهای شمالی سوریه، حق حاکمیت ملی سوریه را نقض کرده است.

این مقام آگاه افزود: مبارزه با تروریسم در اراضی سوریه باید با هماهنگی کامل با دولت سوریه انجام گیرد.

وی تاکید کرد که ورود تانک های ترکیه به منطقه جرابلس که با حمایت هوایی جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا صورت گرفته است، آن گونه که ترکیه گمان می کند، مبارزه با تروریسم نیست؛ بلکه تغییر شکل ظاهری تروریسم و جایگزین کردن تروریسم دیگر است.

این مقام سوری در پایان گفت: سوریه خواستار پایان این تجاوز بوده و از سازمان ملل متحد می خواهیم که در چارچوب معاهده های بین المللی عمل کند و از ترکیه و ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیز می خواهیم تا به حق حاکمیت سوریه احترام گذاشته و با بستن مرزها از ورود تروریسم به خاک سوریه جلوگیری کنند.

صبح امروز رسانه های ترکیه با کد فوری از ورود تانک های ارتش ترکیه به خاک سوریه و پیشروی تا یک کیلومتری عمق خاک سوریه در منطقه جرابلس خبر دادند. گفته می شود 20 دستگاه تانک وارد خاک سوریه شده اند.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در واکنش به ورود تانک های ترکیه به خاک سوریه با اشاره به اینکه هدف عملیات برون مرزی نیروهای مسلح ترکیه در شمال سوریه پاکسازی داعش می باشد، در عین حال تاکید کرد اگر پ.ی.د /ی.پ.گ در صدد عبور به غرب فرات باشد، این عملیات آنها را نیز در بر می گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------