محکومیت یک حامی داعش به زندان به دلیل مشارکت در قتل امام جماعت پیشین منچستر



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دادگاه عالی منچستر روز جمعه یک طرفدار گروه تروریستی داعش را به دلیل مشارکت در قتل «جلال الدین صعب» امام جماعت پیشین مسجد جلالیه این کلان شهر انگلیس به زندان محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، «جلال الدین صعب» 71 ساله، قاری قرآن و امام جماعت پیشین مسجد جلالیه منچستر شامگاه 18 فوریه گذشته در نزدیکی این مسجد واقع در منطقه 'رچدیل' از سوی افرادی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت که پس از انتقال به بیمارستان براثر جراحات وارد فوت کرد.

در دادگاه منچستر، عنوان شد که محمد سعیدی 21 ساله علاوه بر کمک به این حمله منجر به قتل که مدت ها برای آن برنامه ریزی صورت گرفته بود، راننده خودرو عاملان این حمله بوده است.

براساس گزارش ارائه شده در این دادگاه، محمد عبدالقادر 24 ساله که مظنون اصلی در این قتل ناشی از تنفر مذهبی شمرده می شود، از انگلیس فرار کرده است.

گفته می شود که به دنبال فرار محمد عبدالقادر از انگلیس، وی هم اکنون در فهرست جنایتکاران بین المللی تحت تعقیب قرارگرفته است.

در دادگاه منچستر عنوان شده است که 'جلال الدین صعب' قائل به قرائتی از اسلام بوده که از نظر حامیان گروه تروریستی داعش بایستی کشته می شده است.

پلیس کلان شهر منچستر چند ماه پیش تایید کرده بود که در ارتباط با قتل «جلال الدین صعب» قاری قرآن و امام جماعت پیشین مسجد جلالیه منچستر سه نفر دستگیر شده اند که یکی از آنها 'محمدحسن سعیدی' بوده است.

پلیس منچستر گفته است که در جریان تفتیش خانه محمد حسن سعیدی شواهد و مدارکی پیدا کرده که حاکی از طرفداری وی از گروه تروریستی داعش است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------