آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رویترز: قطر ممکن است دفتر سیاسی حماس در دوحه را ببندد

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده که قطر ممکن است در چارچوب سیاست بازنگری در نقش خود در مناقشه خاورمیانه به عنوان میانجی،…

روسیه: امیدواریم حملات هوایی به نیروهای سوری با دستور مستقیم واشنگتن انجام نشده باشد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، حملات هوایی اخیر انجام شده از سوی جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه نیروهای دولتی سوریه اجرای توافق آتش بس اخیر برای سوریه را تهدید کرده و واشنگتن باید درباره این اتفاق تحقیقات جامع انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد، جنگنده‌های ارتش آمریکا بیش از 60 سرباز ارتش سوریه را در طی چهار حمله هوایی که از مسیر عراق انجام شده‌اند، کشته‌اند.

وزارت امور خارجه روسیه در یک بیانیه شدیدالحن درباره این حملات هوایی گفت: این حملات جایی در مرز میان غفلت مجرمانه و همدستی مستقیم با تروریست‌های داعش قرار می‌گیرند.

در این بیانیه تصریح شد، این اتفاق نتیجه "خودداری لجبازانه" واشنگتن از همکاری با مسکو در جنگ با گروه‌های تروریستی داعش و  جبهه النصره است.

وزارت خارجه روسیه در عین حال ابراز امیدواری کرد که این حملات هوایی به دستور واشنگتن انجام نشده باشد.

در این بیانیه آمده است: اقدامات خلبان‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا که البته ما امیدوار هستیم برطبق دستور واشنگتن انجام نگرفته باشند، در مرز میان غفلت مجرمانه و همدستی مستقیم با تروریست‌های داعش هستند.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: ما از شرکای آمریکایی خود می‌خواهیم یک تحقیقات جامع درباره این حملات هوایی انجام داده و تدابیری را اتخاذ کنند تا در آینده هیچ حادثه دیگری از این نوع رخ ندهد. ما همچنین متاسف هستیم که آمریکا موضعی غیر سازنده و گنگ در نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست روسیه به منظور بررسی این اتفاق برگزار شده بود در پیش گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: نمایندگان آمریکا در این نشست نه تنها از دادن توضیح کافی درباره اقداماتشان کوتاهی کردند بلکه طبق معمول تلاش کردند همه چیز را وارونه جلوه دهند.

وزارت خارجه روسیه همچنین از واشنگتن خواست تا از نفوذش بر به اصطلاح نیروهای "مخالف میانه رو" در میدان جنگ سوریه استفاده کرده و آنها را مجبور به عمل به وظایفشان تحت شرایط آتش بس منعقد شده میان مسکو و واشنگتن کند.

در این بیانیه عنوان شد: در غیر این صورت اجرای کلیت مجموعه تدابیر مورد توافق آمریکا و روسیه در تاریخ 9 سپتامبر در ژنو به خطر خواهد افتاد و این برخلاف منافع جامعه بین المللی خواهد بود.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------