رئیس ستاد ارتش آمریکا به دشمنان و رقبای احتمالی هشدار داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس ستاد ارتش آمریکا خطاب به دشمنان و رقبای احتمالی این کشور در مورد «اتخاذ تدابیر سخت تر» هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری راشاتودی، «مارک میلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا به دشمنان و رقبای این کشور هشدار داد که «نسبت به گذشته، تدابیر سخت و جدی تری از سوی این کشور اتخاذ خواهد شد».

 

پیش بینی می شود که فهرست این رقبا و دشمنان شامل کشورهایی همچون ایران، روسیه و چین باشد. وی همچنین تایید کرد که آمادگی ارتش آمریکا برای نبرد اخیراً رو به نقصان رفته است.

 

ژنرال میلی ضمن بیان این اظهارات پیش از نشست سالانه ارتش آمریکا در شهر واشنگتن دی. سی در روز سه شنبه آینده، گفت که هدف ارتش آمریکا «جلوگیری از جنگ است اما چنانچه بازدارندگی با شکست مواجه شود، ما به عنوان ارتش آمریکا، ما به عنوان یک ملت باید برای جنگ آماده شویم».

 

ژنرال میلی گفت که اقدامات بازدارنده بسیار پرهزینه بودند اما پرهزینه تر از آن، وارد شدن به یک نبرد و پس از آن، جنگیدن و پیروزی در آن نبرد است؛ و اما پرهزینه ترین آنها،  جنگیدن و شکست در آن نبرد است.

 

رئیس ستاد ارتش آمریکا در ادامه افزود: «آمادگی ما برای نبرد در جنگی علیه یک دشمن و رقیب درجه یک و تقریباً هم طراز ظرف پانزده سال اخیر رو به کاهش رفته است؛ زیرا ما به نبرد خود علیه تروریستها و چریکها در افغانستان، عراق و سایر مناطق ادامه دادیم... ما در سال ۱۹۹۱ موفق شدیم ارتش صدام حسین را شکست داده و آن را از کویت به بیرون برانیم و توانستیم ارتش وی را در سال ۲۰۰۳ شکست دهیم».

 

این ژنرال ارتش آمریکا تصدیق کرد که ارتش این کشور با مشکلاتی در زمینه تحکیم دستاوردهای خود و تطبیق با یک نبرد شورشی مواجه بود و اینکه آینده ارتش آمریکا با کاهش بودجه در معرض مخاطره قرار خواهد گرفت.

 

مارک میلی در ادامه اظهارات خود گفت: «سایر کشورها- روسیه،‌ چین، ایران، کره شمالی- از تجربیات ما آموختند. آنها به دقت نبردهای ما را در سالهای ۱۹۹۱ و ۲۰۰۳ تحت نظر گرفتند. آنها دکترین ما، تاکتیکهای ما، تجهیزات ما، سازمان دهی ما و آموزش و رهبری ما را مطالعه و بررسی کردند و در مقابل، دکترین های خود را مورد تجدیدنظر قرار داده و امروزه به سرعت در حال نوسازی ارتشهای خود هستند تا از قدرت و توان ما احتراز کنند و به شکست ما در آینده امیدوار باشند».

 

رئیس ستاد ارتش آمریکا همچنین گفت که ظرف یک سال گذشته گامهایی در راستای افزایش «آمادگی کل ارتش  آمریکا» برداشته شده است.

 

وی در پایان هشدار داد: «می خواهم به آنهایی که در سراسر جهان خواهان نابودی شیوه زندگانی ما هستند و آنهایی که دوستان و متحدان ما بشمار می روند به صراحت بگویم که ارتش آمریکا به رغم تمام چالشهای فراروی خود و با وجود تمام اقدامات خود تا به امروز، شما را متوقف خواهد کرد و به شما سخت تر از گذشته ضربه خواهد زد. در این مورد اشتباه نکنید»[!].

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------