حیدر العبادی: اظهارات اردوغان غیر مسئولانه است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دفتر رسانه ای حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز سه شنبه به اظهارات رجب طیب اردوغان پاسخ داده و آن را غیر مسئولانه خوانده است.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز عراق، «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق در گفت و گو با این پایگاه خبری گفته است که اظهارت امروز اردوغان غیر مسئولانه بود و بیانگر موضع گیری منفعلانه و اظهاراتی آشفته است که باید نسبت به آن ابراز تاسف کرد.

 

وی تاکیدکرد: ما طرفدار کشمکش های کلامی نیستیم و از موضع دولت عراق سخن می گوییم که توقف دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی خود را خواستار است.

 

سخنگوی دفتر رسانه ای حیدر العبادی گفت: نخست وزیر عراق از ملت و سیاستمداران ترکیه حرفی به میان نیاورد، بلکه درباره موضع دولت ترکیه اظهار نظر کرده و از نیروهای تحت امر آنکارا خواسته است که از عراق عقب نشینی کنند و با احترام به حاکمیت عراق، دخالت خود را در امور داخلی این کشور متوقف سازند.

 

حدیثی افزود: حیدر العبادی همچنین نسبت به تداوم این رویکرد ترکیه هشدار داده و تاکید کرده است که این امر ممکن است ثبات بین دو کشور را با چالش های بزرگی روبرو کند.

 

سخنگوی العبادی اظهارکرد: پس از اظهارات مقام های ترکیه که حاوی اتهامات توجیه ناپذیر و غیر مسئولانه بود، دیگر ما متقاعد شده ایم که سخن گفتن با آنها سودی ندارد؛ ما در برخورد با مشکلات، از سیستم مرحله ای استفاده می کنیم و مکانیزم های زیادی در اختیار داریم تا در صورتی که ابزاری را از دست دادیم، از دیگر ابزارها برای حل مشکلات، استفاده کنیم.

 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز(سه شنبه) در اعتراضی تند به تاکید حیدرالعبادی نخست وزیر عراق بر لزوم خروج نظامیان ترک از خاک کشورش گفت: ما هنوز آنقدر خوار نشده ایم که از شما دستور بگیریم.

 

حیدرالعبادی به دنبال امتناع ترکیه از خروج نظامیانش از خاک عراق به وی هشدار داد که آنکارا با این اقدام ممکن است جنگی منطقه ای به پا کند.

 

پارلمان عراق و احزاب سیاسی عراق نیز حضور نظامی ترکیه را محکوم کرده اند.

 

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در اظهارات اخیر خود تاکید کرده که ارتش ترکیه مصمم است در عملیات آزادسازی شهر موصل شرکت کند.

 

معاون نخست وزیر ترکیه نیز چندی پیش با تاکید بر این که ترکیه نمی خواهد به نیرویی اشغالگر در عراق بدل شود، مدعی شد که حضور نظامیان ترک در پایگاه نظامی «بعشیقه» به دستور مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق صورت گرفته است.

 ایرنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------