کره‌شمالی تهدید به آزمایش هسته‌ای کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک مقام ارشد کره شمالی گفت که تهدید این کشور برای انجام آزمایش اتمی بر فراز اقیانوس آرام با توجه به تهدیدهای آمریکا جدی است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، 'ری یونگ پیل' معاون اداره آمریکای وزارت خارجه کره شمالی این آزمایش را منوط به فرمان 'کیم جونگ اون' رهبر این کشور دانسته است.

 

'ری یونگ هو' وزیر خارجه کره شمالی به دنبال تهدید 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر نابودی کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که کشورش در صورت لزوم بر فراز اقیانوس آرام آزمایش اتمی انجام خواهد داد.

 

کره شمالی تاکنون چندین بار آمریکا را که در 'گوام' در منطقه اقیانوس آرام یک پایگاه مهم نظامی دارد، به حمله موشکی و اتمی تهدید کرده است.

 

مقام کره شمالی افزود که کشورش دقیقا در مورد مسایلی که مطرح می کند، جدیت دارد و همه چیز بستگی به فرمان رهبر کره شمالی دارد.

او گفت هر زمانی که کره شمالی تهدید کرده، آن را عملی کرده است و هرگز لفاظی در این زمینه ها نمی کند و به تعهداتش پایبند است.

 

'ری یونگ پیل' گفت که آمریکا در حال تقویت فعالیت های نظامی خود در منطقه است و اگر فکر می کند با این اقدامات نظامی و تحریم ها می تواند راه را برای دیپلماسی هموار کند، سخت در اشتباه است.

 

اظهارات مقام کره شمالی در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا ماه آینده میلادی به کشورهای ژاپن، کره جنوبی و چین سفر می کند و احتمال می رود از منطقه مرزی نظامی دو کره هم بازدید کند.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------