سی ان ان: ترامپ درحال از دست دادن آرا 'رای دهندگان مردد' است



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل  , ترامپ

شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' گزارش داد: در پی انتشار نامه 50 نفر از چهره های برجسته حزب جمهوریخواه در تقبیح نامزدی دونالد ترامپ و اظهارات اخیر وی علیه هیلاری کلینتون که تهدید به ترور از آن برداشت می شود، ترامپ درحال از دست دادن آرا رای دهندگان مردد آمریکایی است.

سی ان ان روز چهارشنبه گزارش داد: آمار جدید از تازه ترین نظرسنجی مشترک شبکه 'ان.بی.سی'، 'وال استریت ژورنال' و موسسه نظرسنجی 'ماریست' (Marist Poll) مستقر در نیویورک، حکایت از کاهش حمایت رای دهندگان آمریکایی از ترامپ دارد.


بنابراین گزارش این نظرسنجی مشترک در سه ایالت 'آیوا'، 'اوهایو' و 'پنسیلوانیا' آمریکا بین سوم تا هفتم ماه اوت (13 تا 17 مرداد) انجام شده که در تمامی آنها هیلاری کلینتون از ترامپ جلوتر است.


در این نظرسنجی و در پاسخ به این سوال که کدام یک از نامزدهای ثبت نام شده برای انتخابات 2016 آمریکا را برمی گزینید، 41درصد از رای دهندگان درایالت آیوا به هیلاری کلینتون و 37 درصد به ترامپ رای دادند.


در ایالت اوهایو نیز 43 درصد هیلاری کلینتون و 38 درصد ترامپ را برگزیدند. در ایالت پنسیلوانیا نیز 48 درصد از هیلاری کلینتون و 37 درصد از دونالد ترامپ حمایت کردند.


'جاش روگین' (Josh Rogin) تحلیلگر سیاسی درمورد کاهش مقبولیت ترامپ در نظرسنجی های اخیر گفت: پس از همایش دو حزب جمهوریخواه و دمکرات، هریک بمب های خبری خود را رها کردند، اکنون ترامپ با آنچه که خود به وجود آورده دست به گریبان است و درحال از دست دادن آرا 'رای دهندگان مرددی' است که در انتخابات مقدماتی (درون حزبی) نه به او و نه به هیلاری کلینتون رای نداده اند.


به گزارش ایرنا، رسانه های غربی همچون سی ان ان، گاردین، فرانس24 و ای.بی.سی نیوز سخنان روزگذشته (سه شنبه) ترامپ در کارولینای شمالی را که در مورد متمم دوم قانون اساسی آمریکا و آزادی حمل اسلحه در آمریکا بود، پوشش خبری داده و آن را تهدید تلویحی به ترور هیلاری کلینتون دانستند.


ترامپ گفته بود : اگر او (هیلاری کلینتون) قاضی مورد نظر خود را برای دیوان عالی برگزیند، مردم شما کاری نمی توانید انجام دهید، هر چند (برخی) افراد (از طرفداران) متمم دوم وجود داشته باشند، من نمی دانم، اما به شما می گویم، که آن روز، روز وحشتناکی خواهد بود.


خبرنگار فرانس 24 از 'واشنگتن دی.سی' در پوشش این خبر گزارش داد: بسیاری از افراد، چه در واشنگتن دی.سی و چه در دیگر نقاط آمریکا می گویند، بله! این اشاره ای درجهت تلاش برای ترور هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری دمکرات ها است.


خبرنگار فرانس 24 افزود: هرچند که هنوز مشخص نیست که آیا این پیام روشنی در مورد ترور بالقوه برای نامزد دمکرات ها باشد، اما این احتمال وجود دارد. به یاد داشته باشید آمریکا کشوری است که در آن چهار رئیس جمهوری ترور شده اند و مفسران سیاسی درمورد آن شوخی نمی کنند.


آبراهام لینکلن شانزدهیمن رئیس جمهوری آمریکا ( 14 آوریل 1865)،جیمز آبرام گارفیلد بیستمین رئیس جمهوری آمریکا (دوم ژوئیه 1881)، ویلیام مک کینلی بیست و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا (ششم سپتامبر 1901) و جان اف. کندی سی و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا (22 نوامبر 1963) چهار رئیس جمهوری بودند که در آمریکا ترور شدند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------