خبر حصر خانگی ولیعهد تازه برکنار شده عربستان تایید شد/ نیویورک تایمز: محمد بن نایف حق خروج از عربستان را ندارد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,حصر خانگی ولیعهد تازه برکنار شده

مقامات سابق آمریکایی و سعودی نزدیک به خانواده پادشاهی عربستان از محدودیت های شدید علیه محمد بن نایف ولیعهد تازه برکنار شده سعودی خبر دادند. 

به گزارش نامه نیوز به نقل از نیویورک تایمز، 4 مقام سابق آمریکا و عربستان سعودی نزدیک به خانواده پادشاهی سعودی اعلام کردند که محمد بن نایف ولیعهد تازه برکنار شده این کشور اجازه خروج از عربستان سعودی را ندارد و در قصر خود در شهر جده محصور شده است.

 

به گفته مقامات، اعمال محدودیت های جدید علیه مردی که تا هفته گذشته ولیعهد عربستان سعودی محسوب می شد و وزارت کشور قدرتمند سعودی را مدیریت می کرد به دلیل احتمال هرگونه مخالفت با محمد بن سلمان 31 ساله ولیعهد جدید این کشور انجام شده است. این مقامات خواستند نامشان افشا نشود.

 

هنوز روشن نیست که این محدودیت ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر یک مشاور دادگاه سلطنتی عربستان سعودی از انتقال افرادی به وزارت اطلاعات عربستان خبر داد، هیچ یک از مقامات این وزارت خانه نیز درزمان انتشار این خبر برای پاسخ به این اخبار در دسترس نبودند. اما یک مقام ارشد وزارت خارجه عربستان در گفت وگوی تلفنی با نیویورک تایمز اخبار منتشر شده را بی اساس و نادرست خواند.

 

ملک سلمان پادشاه سعودی هفته گذشته سلسله حضور شاهزاده های در صف قدرت در این کشور را تغییر داد و با صدور چند حکم پسرش را به ولیعهدی رساند و محمد بن نایف 57 ساله را از حضور در صف قدرت حذف کرد.

 

محمد بن نایف همچنین از سمتش در وزارت کشور عربستان نیز کنار گذاشته شد و برادرزاده 33 ساله اش به این سمت رسید. محمد بن نایف مورد احترام بسیاری در واشنگتن و دیگر کشورهای غربی به دلیل مبارزه با شبکه القاعده در کشور عربستان بود.

 

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: اعمال محدودیت بر محمد بن نایف بیانگر وجود نگرانی هایی در این زمینه است که برخی از اعضای خانواده پادشاهی عربستان از تغییرات ایجاد شده ناراحت هستند و حضور نایف در انظار عمومی می تواند چنین احساساتی را تشدید کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------