وزیر خزانه‌داری ترامپ: معنای رویکرد "اول آمریکا" توسعه شراکت بین‌المللی است



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,وزیر خزانه‌داری ترامپ

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت هدف اصلی سفر دونالد ترامپ به سوئیس برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس افزایش شراکت‌های بین‌المللی است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که دولت ترامپ با استناد به سیاست موسوم به "اول آمریکا" رویکرد حمایت گرایی داخلی را در پیش گرفته است.

 

منوچین به خبرنگاران در حاشیه یک کنفرانس برگزیدگان تجاری در شهر داووس گفت: این سفر ترامپ با وجود آنکه با دستور کار اول آمریکا انجام می‌شود اما در اینجا اول آمریکا به معنی همکاری با بقیه کشورهای جهان است.

 

او ادامه داد: معنای این رویکرد این است که دونالد ترامپ همانقدر که هر رهبر دیگری در جهان به فکر منافع کشورش است او نیز به فکر منافع آمریکا است.

 

قرار است ترامپ روز جمعه در این اجلاس سالانه که با حضور نخبگان حامی تجارت در جهان در داووس برگزار می‌شود، سخنرانی داشته باشد.

 

با این حال سیاست‌های ضد تجارتی او موجب شده بسیاری از این بابت راضی نباشند.

 

دولت ترامپ طی مدت یکسالی که از آغاز آن گذشته برخی از کشورهای دنیا را به دلیل آنچه که توافق‌ها و اقدامات و "تعرفه‌های تجاری ناعادلانه" خواند مورد حمله قرار داده است.

 

او در جدیدترین اقدام خود در راستای رویکرد اول آمریکا اواخر روز دوشنبه اعلام کرد که تعرفه‌های سنگینی برای واردات صفحات مربوط به باتری‌های خورشیدی و ماشین لباسشویی‌ها به آمریکا اعمال می‌کند که خشم چین و کره‌ جنوبی را به عنوان دو قطب اصلی واردات این دو کالا به آمریکا در پی داشت.

 

همچنین ویلبور راس، وزیر بازرگانی آمریکا نیز که در داووس است به شدت از این اقدام ترامپ دفاع کرد و گفت: آمریکا از یک جنگ تجاری علیه کشورهایی که قوانینش را شکسته‌اند عقب نشینی نمی‌کند.

 

او گفت: جنگ تجاری در هر روز در حال وقوع است و متاسفانه هر روز نیز طرف‌های مختلفی هستند که قوانین را نقض می‌کنند و به دنبال منافع ناعادلانه هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------