قانونگذاران آمریکایی: انتشار سند محرمانه اف‌بی‌آی دال بر بیگناهی ترامپ نیست



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
دموکرات‌های آمریکا تاکید دارند، انتشار یک سند جنجالی که وزارت دادگستری را به سوءاستفاده از قوانین جاسوسی متهم می‌کند، سندی بر اثبات بیگناهی ترامپ در پرونده تحقیقات روسیه نیست و جمهوری‌خواهان هم از تبرئه کردن ترامپ خودداری کردند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه در پیامی توئیتری مدعی شد، این سند کاملا اثبات بیگناهی او در تحقیقات مرتبط با ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ است. این سند محرمانه جمعه با تایید ترامپ منتشر شد.

 

اما ویل هرد، عضو جمهوری‌خواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه به ای‌بی‌سی گفت، باور ندارد که این سند اثباتی بر بیگناهی ترامپ باشد. چندین جمهوری‌خواه دیگر معتقدند که این سند محرمانه ارتباطی با تحقیقات جاری ندارد.  

 

دموکرات‌ها هم انتشار این سند را تضعیف آژانس‌های مجری قانون و نیز شورای ویژه تحقیقات می‌دانند که وظیفه آن بررسی مداخله روسیه در انتخابات و بررسی هرگونه ارتباط احتمالی میان اعضای کمپین ترامپ و مسکو است.

 

دیک دوربین، از سناتورهای دموکرات یکشنبه با رد ادعای ترامپ درباره بیگناهی گفت: نه قطعا اینطور نیست و این حقیقت که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا اجازه ندادند که پاسخ دموکرات‌ها به این سند منتشر شود، کاملا نشان‌دهنده آن است که آنها برای یافتن راه‌هایی تلاش می‌کنند تا ترامپ را از زیر بار مسؤولیت خارج کنند.

 

 آدام شف، از اعضای سرشناس این هیئت اطلاعاتی هم گفت، سند مذکور هیچ‌گونه مصونیتی برای ترامپ نمی‌آورد و او را تبرئه نمی‌کند. او گفت: یادداشت‌های محرمانه‌ای که جمهوری‌خواهان درباره اف‌بی‌آی تهیه کردند، هیچ نوع مدرکی در اثبات بیگناهی ترامپ محسوب نمی‌شود و تبعاتی هم دارد؛ از جمله اینکه سیستم بازرسی و نظارتی که بعد از واترگیت ایجاد شد و هدفش دور کردن اف‌بی‌آی از مداخله کاخ سفید بود، تضعیف می‌شود.

 

این یادداشت‌های محرمانه حاوی مکاتباتی میان مقام‌های وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی درباره چگونگی صدور مجوز تحت ‌نظر گرفتن یکی از اعضای ستاد ترامپ است و هفته گذشته رای مثبت کمیته اطلاعات برای انتشار علنی را دریافت کرد و پیش از انتشار عمومی هم به تایید ترامپ رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------