مون جائه این: رهبر کره‌شمالی به خلع سلاح کامل اتمی و دیدار با ترامپ متعهد است



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,مون جائه این
رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی امروز (یکشنبه) گفت، رهبری کره شمالی به تعهدش مبنی بر خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره و دیدار برنامه ریزی شده با رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر تاکید کرده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی در یک نشست خبری در سئول گفت: من و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در یک نشست که روز شنبه برگزار شد روی احتمال نشست آمریکا – کره شمالی که باید برگزار شود، توافق کردیم.

 

وی ادامه داد: رهبر کره شمالی و من توافق کردیم که ۱۲ ژوئن نشست در سنگاپور با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا باید موفقیت آمیز برگزار شود و تلاش ما برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و یک دولت صلح آمیز نباید متوقف شود.

 

رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی همچنین اذعان داشت که پیونگ یانگ و واشنگتن انتظاراتی متفاوت دارند اما او به دو طرف تاکید کرده تا مذاکراتی در سطح کاری را برای حل این اختلافات برگزار کنند.

 

وی در ادامه گفت: در جریان دیدار بین مقام‌های کره‌ جنوبی و آمریکا ترامپ تاکید کرد که ما نه تنها به دنبال خاتمه دادن به روابط خصمانه هستیم بلکه اگر روند خلع سلاح اتمی کره شمالی تکمیل شود همکاری اقتصادی نیز خواهیم داشت. من به کره شمالی و آمریکا تاکید می‌کنم تا مشکلات خودشان را به صورت ارتباط مستقیم حل و فصل کنند.

 

وی همچنین گفت که دیدار با رهبر کره شمالی که دومین در یک ماه محسوب می‌شود پس از درخواست رهبر کره شمالی صورت گرفته است.

 

این دیدار به این دلیل برگزار شد که مقام‌های دو کشور فکر کردند دیدار رودررو بهتر از تماس تلفنی است.

 

در تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از کاخ ریاست جمهوری کره‌ جنوبی نشان داده شده است که کیم جونگ اون، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی را بغل کرده و سه بار صورت او را بوسیده است.

 

در بیانیه خبرگزاری دولتی کره شمالی نیز آمده است که رهبری این کشور به طور کامل آماده نشست احتمالی با ترامپ است.

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,مون جائه این

یک گروه از کاخ سفید نیز قرار است به زودی برای برگزاری نشست در سنگاپور و آماده‌سازی آن به این کشور بروند.

 

کاخ سفید اعلام کرد، یک تیم آمریکایی برای انجام مقدمات دیدار رهبران آمریکا و کره‌شمالی عازم سنگاپور خواهد شد.

 

این دیدار در حالی صورت گرفت که رهبری کره شمالی نسبت به تعهدات امنیتی واشنگتن در قبال خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره تردید دارد، به طوری که رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی اعلام کرد، رهبر کره شمالی به سختی می‌تواند به ترامپ و دستورالعمل‌های وی مبنی بر اینکه آمریکا پس از خلع سلاح اتمی کره حکومت این کشور را تضعیف نمی‌کند، اعتماد کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------