رهبران دو کره توافق کردند اول ژوئن باز هم دیدار کنند



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,رهبران دو کره
خبرگزاری "کی‌سی‌ان‌ای" امروز (یکشنبه) گزارش داد، کره‌شمالی و کره‌جنوبی اول ژوئن بار دیگر مذاکراتی را برگزار می‌کنند. این توافق شنبه در جریان دیدار رهبران دو کره در روستای مرزی پانمونجوم به دست آمد.

 به گزارش ایسنا، رسانه رسمی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد: رهبران کره‌شمالی و کره‌جنوبی موافقت کردند تا مذاکرات سطح بالای شمال-جنوب را در اول ژوئن (جمعه ۱۱ خرداد) برگزار کنند.

 

آنها توافق کردند، بیش از پیش مذاکرات در حوزه‌های مختلف از جمله گفت‌وگوی مقام‌های نظامی و صلیب سرخ در آینده سرعت بگیرد و دیدار رهبران دو کره در آینده تکرار شود.

 

کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد،‌ طرفین همچنین بر تمایل مشترکشان برای تحقق شرایط اعلامیه پانمونجوم در اسرع وقت تاکید و توافق کردند که تلاش‌های مشترک را در زمینه خلع سلاح شبه جزیره کره انجام دهند. رهبر کره‌شمالی همچنین بر قصد راسخ خود برای شرکت در نشست مذاکرات کره‌شمالی با آمریکا که برای ۱۲ ژوئن برنامه‌ریزی شده است، تاکید کرد.  

 

کاخ سفید پنجشنبه با انتشار نامه‌ای از دونالد ترامپ خطاب به کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی از لغو نشست مذکور که برای ۱۲ ژوئن در سنگاپور برنامه‌ریزی شده بود، خبر داد. با این وجود، ترامپ جمعه به خبرنگاران گفت ایالات متحده هنوز با کره‌شمالی در حال رایزنی است و ممکن است نشست در همان روز تعیین شده برگزار شود.

 

رهبران دو کره روز شنبه برای دومین بار دیدار کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------