آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جان کربی: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز در مصاحبه‌ای ادعا کرد: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است. به…

اولین حضور علنی مالک شبکه "ام.بی.سی" در دوبی پس از آزادی‌اش در ریاض



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,تاجر عربستانی
تاجر عربستانی و مالک شبکه "ام.بی.سی نیوز" برای اولین بار از زمان بازداشتش در ریاض در نشست مدیران ارشد و اجرایی مجموعه ام.بی.سی که مقر آن در دوبی قرار دارد، حضور یافت. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ولید آل ابراهیم یکی از بزرگترین تاجران  عربستانی است که مسؤولان این کشور در تاریخ چهارم نوامبر ۲۰۱۷ او را در کنار سایر شاهزادگان و مسؤولان بازداشت و راهی هتل ریتز کارلتون کردند.

 

این تاجر عربستانی و مالک شبکه ام.بی.سی روز سه‌شنبه برای اولین بار از زمان بازداشتش در ریاض در نشست مدیران ارشد و اجرایی مجموعه ام.بی.سی که مقر آن در دوبی قرار دارد، حضور یافت.

 

خبرگزاری رویترز عربی نیز در این خصوص گزارش داد، مسؤولان عربستانی به ولید آل ابراهیم، رئیس شورای مدیریتی گروه رسانه‌ای ام.بی.سی برای اولین بار از زمان بازداشتش در اواخر سال گذشته میلادی اجازه خروج از این کشور را دادند.

 

مسؤولان عربستانی آل ابراهیم را در تاریخ ۲۷ ژانویه گذشته آزاد کردند.

 

یکی از مدیران اجرایی برجسته مجموعه ام.بی.سی در آن زمان اعلام کرد که بی‌گناهی آل ابراهیم در تمامی تخلف‌ها ثابت شده است.

 

به گفته یک منبع نزدیک به آل ابراهیم، او چند ساعت پیش از آغاز نشست به دوبی رسید.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی ام.بی.سی، بزرگترین شرکت رسانه‌ای در خاورمیانه تاکید شد، آل ابراهیم روز سه‌شنبه ریاست نشستی را در مقر مجموعه در شهر دوبی بر عهده داشت، در این نشست مدیران ارشد و اجرایی مجموعه ام.بی.سی که در سال ۱۹۹۱ میلادی تاسیس شد، حضور داشتند.

 

در این بیانیه توضیح داده نشد که آیا مالک ام.بی.سی نیز مانند سایر چهره‌های بازداشت شده، برای آزادی‌اش مجبور به تسویه حساب مالی با مسؤولان عربستانی شده یا نه؟

 

در این بیانیه با تاکید بر اینکه آل ابراهیم از صلاحیت اجرایی و مدیریتی در این مجموعه برخوردار است، تنها آمده است، آل ابراهیم سهام اصلی خود در مجموعه ام.بی.سی را حفظ کرده و با عنوان رئیس شورای اداری به این مجموعه بازمی‌گردد.

 

برخی منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند، مسؤولان از آل ابراهیم خواستند تا پایان مراحل دریافت سهام ۶۰ درصدی ام.بی.سی در کشور بماند. ریاض سهمیه‌های برادران آل ابراهیم و یک تاجر دیگر در جده که همگی در هتل ریتز کارلتون بازداشت شده بودند را مصادره کرده و ۴۰ درصد دیگر سهمیه‌های شرکت باقی ماند.

 

روزنامه فایننشال تایمز پیشتر نوشته بود، مذاکره‌کنندگان زمانی که آل ابراهیم در بازداشت به سر می‌برد، از او خواستند که مالکیت مجموعه ام.بی.سی را رها کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------