اردوغان: ترامپ هم مثل اوباما فریبمان داد/نشست آستانه از ژنو موفق‌تر بوده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی گفت دونالد ترامپ هم مثل باراک اوباما هیچ اقدامی برای عمل به وعده‌اش در وادار کردن نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد برای خروج از منبج سوریه نمی‌کند.

به گزارش ایسنا  به  نقل از  اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران ترکیه‌ای هنگام بازگشت از سفرش به واتیکان و ایتالیا اظهار داشت: اوباما ترکیه را درخصوص مساله شبه‌نظامیان کرد سوری در منطقه منبج فریب داد و ترامپ نیز از همان مسیر پیروی می‌کند.

 

ترامپ به ما گفت: آنها نمی‌توانند آنجا بمانند و باید از سمت فرات به طرف شرق بروند. او تایید کرد که عرب‌ها حاکمان واقعی منبج هستند اما چیزی که او وعده‌اش را به ما داد محقق نشد.

 

او خاطر نشان کرد: در ترکیه تعداد زیادی آواره اهل منبج حضور دارد که می‌خواهند به خانه‌شان بازگردند و مطمئنا منبج حاکمان واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

 

اردوغان، اوباما را متهم کرد به اینکه درخصوص مساله شبه‌نظامیان کرد سوری در منبج "به ترکیه دروغ گفت".

 

او ادامه داد: چیزی که ترامپ هم به ما گفت محقق نشد و اکنون شاهد بسیج نیرو در منبج هستیم.

 

این اظهارات اردوغان در حالی مطرح شده‌اند که هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است چند روز دیگر سفری رسمی به استانبول داشته باشد.

 

در عین حال رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز قرار است بعد از او سفری رسمی به آنکارا داشته باشد.

 

اردوغان گفت که در سفر به ایتالیا به پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان و رئیس‌جمهور و نخست وزیر ایتالیا تصریح کرده که باید بازیگران بین‌المللی به منظور کمک به بازگشت سه و نیم میلیون آواره سوری که در حال حاضر در ترکیه زندگی می‌کنند با یکدیگر همکاری کنند.

 

وی افزود: من به آنها گفتم اگر از ما حمایت مالی کنند ما نهایت تلاشمان را برای بازگشت آنها به سرزمین‌هایشان انجام خواهیم داد.

 

او تاکید کرد که ترکیه می‌تواند برای بازسازی سوریه در حوزه مسکن و زیرساخت تلاش کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------