آخرین اخبار بین الملل

مذاکرات آتش‌بس  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد

با گذشت ۷ ماه از جنگ غزه و در ادامه مذاکرات برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه، مقام‌های مصری از بی‌نتیجه بودن مذاکرات شنبه شب و دور جدید…

فشار نیکی هیلی بر کنگو درباره مرگ ۲ بازرس سازمان ملل



  اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل ,نیکی هیلی
سفیر آمریکا در سازمان ملل از وزیر خارجه کنگو خواست تا پیامی را درباره کشته شدن دو بازرس سازمان ملل برای رئیس جمهور کنگو ببرد و در این پیام سوال کرده که کابیلا با لیست وی چه کرده است؟

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ لیست مذکور جزو مسائلی بود که نیکلی هیلی،‌ سفیر آمریکا در سازمان ملل اکتبر در دیدار با جوزف کابیلا، رئیس‌جمهوری کنگو در کینشاسا با او مطرح کرده بود و حاوی اسامی افرادی بود که در قتل زید کاتالان تبعه آمریکا و مایکل شارپ تبعه سوئد در مارس ۲۰۱۷ دست داشتند.

 

هیات آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، هیلی به کابیلا گفته بود که محاکمه این قاتلان یک اولویت برای ایالات متحده آمریکاست.

 

"زید کاتالان" و "مایکل شارپ" حین اجرای تحقیقات مستقل در مرکز کنگو درباره تدوین گزارشی برای شورای امنیت کشته شدند و اجساد آنها دو هفته بعد کشف شد.

 

هیلی، دوشنبه در جلسه سازمان ملل متحد به لئونارد شی اوکیتوندو، وزیر امور خارجه کنگو گفت: من به کابیلا لیستی دادم اما اقدامی صورت نگرفت. این لیستی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و این لیست جدی برای اشاره به مرگ این دو تن است.

 

در جریان تحقیقات سازمان ملل متحد در ماه اوت مشخص شد، شارپ و کاتالان توسط گروهی کنگویی که احتمالا از اعضای چریک مرکز کنگو بودند کشته شدند اما "فقدان مدرک احتمال دست داشتن سایرین را منتفی نمی‌کند." یک سخنگوی دولت کنگو هم دسامبر گفته بود مقام‌ها احتمال دست داشتن عوامل دولتی را رد نمی‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------