کارشناسان: در مذاکرات کره‌شمالی، طرفین ناممکن را می‌خواهند



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,آمریکا و کره‌شمالی
کارشناسان هشدار می‌دهند، مذاکرات میان آمریکا و کره‌شمالی آن پیشرفت غیرمنتظره‌ای که دونالد ترامپ تعریف می‌کند، نیست زیرا پیونگ‌یانگ تعریف متفاوتی از خلع سلاح هسته‌ای دارد. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جزئیاتی چندانی درباره مذاکرات پیشنهادی میان آمریکا و کره‌شمالی وجود ندارد و یکشنبه هم مقام‌های آمریکایی اعلام کردند پیونگ‌یانگ پیام مستقیمی درباره تمایلش به گفت‌وگو درباره این مساله در زمان دیدار آتی ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی ارسال کرده است.

 

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: "آمریکا تایید کرده که کیم جونگ اون مایل به رایزنی درباره خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره است."

 

کاخ سفید پیشتر تاکید کرده بود اگر کره‌شمالی برای گفت‌وگو درباره توقف برنامه هسته‌ای آمادگی نداشته باشد، دو کشور نمی‌توانند مذاکره کنند. با این حال این پرسش مطرح می‌شود که تعریف کره‌شمالی از خلع سلاح چیست زیرا واشنگتن و ترامپ تعریف این مساله را در کنار گذاشتن برنامه تسلیحات اتمی به رژیم کیم جونگ اون می‌بینند.

 

یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا به واشنگتن پست گفت: دو طرف خواستار تحقق امری ناممکن هستند و روی تعریف خلع سلاح هسته‌ای اتفاق نظر ندارند. این مساله بارها برایمان اتفاق افتاده و مساله جدیدی نیست. بسیاری از رسانه‌ها از آن به عنوان پیشرفت غیر منتظره در تعهد کره‌شمالی به خلع سلاح یاد می‌کنند اما چنین چیزی وجود ندارد. این به معنای حذف تهدید ما برای آنهاست، نه برعکس.

 

کره‌شمالی سال‌هاست تاکید دارد اگر آمریکا نیروهایش را از کره‌جنوبی خارج کند و تدابیر دفاعی موسوم به "چتر هسته‌ای بازدارنده" را از کره‌جنوبی و ژاپن خارج کند، مساله کنار گذاشتن زرادخانه هسته‌ای خودش را بررسی می‌کند. آمریکا اما سال‌هاست حضور نظامی چشمگیری در این منطقه دارد و هزاران نیرو در کره‌جنوبی مستقر شدند و تعداد کمتری در اوکیناوا و گوآم حضور دارند. آمریکا همچنین از ناوهای هواپیمابرش برای قدرتنمایی در غرب اقیانوس آرام استفاده می‌کند.   

 

واشنگتن پست همچنین گزارش داد، مقام‌های آمریکایی درباره این پیشنهاد جدید که ظاهرا شامل هیچ جزئیاتی از موضع مذاکرات پیونگ‌یانگ نیست، محتاطانه صحبت می‌کنند. جیمز ادوارد هوار، دیپلمات سابق انگلیس و عضو همکار برنامه چتم هاوس در حوزه آسیا و اقیانوس آرام به ایندیپندنت گفت، تضعیف جایگاه واشنگتن در این منطقه ممکن است یکی از اهداف پیونگ‌یانگ در بلند مدت باشد.

 

او افزود: دو طرف امر ناممکنی را می‌خواهند. کره‌شمالی آماده هستند سازش‌هایی انجام دهند و تردیدی در آن نیست. اما قرار نیست شما از شر تمام آن خلاص شوید. این قطعا به مذاق ترامپ یا دولتش خوش نمی‌آید. و در عوض شما چه چیزی به ما می‌دهید؟ این سوال بعدی است. آنها قطعا امنیت می‌خواهند، مثل آمریکا و هیچ کشوری امنیت مطلق ندارد. تضمین خلع سلاح کامل در کره‌شمالی غیر ممکن است زیرا شما نمی‌دانید با چه چیزی مواجه هستید.    

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------