پیش‌نویس قانون آمریکایی درباره مجازات شدید تحریم‌کنندگان کالاهای اسرائیل



خباربین الملل,خبرهای بین الملل,تحریم اسرائیل

کنگره آمریکا از طریق پایگاه اینترنتی خود از پیش‌نویس قانون جدیدی خبر داد که افراد و شرکت‌هایی را که کالاهای اسرائیلی را تحریم‌ می‌کنند، مورد مجازات قرار می‌دهد و برای مجازات این افراد و شرکت‌ها، جریمه‌ای معادل یک میلیون دلار و 20 سال حبس درنظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، کنگره آمریکا اعلام کرد که این پیش‌نویس قانون مورد حمایت ۲۳۷ عضو کنگره قرار گرفته است. این پیش‌نویس کسانی را که خرید کالاهای اسرائیلی را تحریم می‌کنند، ملزم می‌کند تا جریمه‌ای از ۲۵۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار را بپردازند و این افراد نهایتاً تا ۲۰ سال حبس روبه‌رو خواهند شد.

 

طبق گزارشی که پیشتر روزنامه عبری زبان هاآرتص منتشر کرده بود، کمپین تحریم‌های اروپا باعث شد تا اسرائیل فقط به دلیل تحریم تولیدات کشاورزی‌اش در شهرک‌های یهودی نشین در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ شش میلیارد دلار ضرر ببیند.

 

اما منابع آمریکایی گفتند که این پیش‌نویس با نص قانون اساسی آمریکا در مورد آزادی در انتخاب مغایرت دارد؛ همچنین سروصدایی در واشنگتن به این دلیل ایجاد شده است که سازمان آیپک (کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل) متن این پیش‌نویس قانون را نوشته است.

 

در یک پژوهش اسرائیلی در سال گذشته نسبت به پیامدهای خطرناک کمپین‌های جنبش بین‌المللی تحریم‌ها علیه اسرائیل و تاثیرات این تحریم‌ها بر اقتصاد این رژیم در آینده هشدار داده شده بود.

 

رژیم صهیونیستی به دلیل تحریم تولیداتِ شهرک‌های صهیونیست‌نشین ضررهای بسیاری متحمل شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------