اردوغان: سعودی‌ها در بحران قطر مثل یک برادر بزرگتر رفتار کنند



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, اردوغان

رئیس‌جمهوری ترکیه پس از پایان سفر خود به برخی از کشورهای منطقه، از مواضع تعدیل‌ شده قطر در جریان بحران به وجود آمده در روابط این کشور با برخی کشورهای عربی استقبال کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی صباح، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه پس از پایان سفر خود به منطقه، در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

 

وی در این کنفرانس مطبوعاتی به تجلیل از مواضع قطر در جریان فرآیندهای مربوط به حل و فصل بحران این کشور در روابط دیپلماتیک خود با برخی کشورهای عربی پرداخت و گفت: آنکارا از پادشاه عربستان انتظار دارد که نقش کلیدی در حل بحران ایفا کند.

 

رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار کرد، ملاقات‌های دوجانبه وی با پادشاه عربستان، امیر کویت و امیر قطر با محوریت حل بحران به وجود آمده از طریق مذاکره و دیپلماسی بوده است.

 

اردوغان خاطرنشان کرد، مسأله پایگاه نظامی ترکیه در قطر نیز در جریان ملاقات وی با امیر این کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

 

اردوغان از رهبران سعودی خواسته که نقشی سازنده در حل بحران دیپلماتیک قطر ایفا کنند و به آنها گفته که در یافتن راهکار مانند یک «برادر بزرگتر» رفتار کنند.

 

وی در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین به مسأله اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان پرداخت و از اسرائیل خواست که به قوانین و ارزش‌های انسانی احترام بگذارد.

 

اردوغان در این رابطه افزود، اعمال محدودیت بر مردمانی که صرفاً مشغول عبادت هستند، فاقد خرد و منطق است.

 

رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرد: رویکرد رژیم صهیونیستی که مبتنی بر نادیده گرفتن قانون است، راه به جایی نخواهد برد.

 

وی در پاسخ به پرسشی درباره خرید سامانه‌های موشکی اس400 از روسیه و نگرانی آمریکا از این موضوع گفت: آمریکایی‌ها چرا باید نگران باشند؟ ما این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که از خودمان حفاظت کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------