خبرهای جدید از اختلافات در دولت ترامپ



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,دولت ترامپ

طبق گزارش‌ها، رئیس دفتر جدید کاخ سفید ظاهرا از اقدام دونالد ترامپ در اخراج ناگهانی جیمز کومی از ریاست اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در ماه مه به حدی خشمگین بوده که می‌خواسته کناره‌گیری کند. جان کلی در آن زمان وزیر امنیت داخلی آمریکا بود. 

به گزارش ایسنا، دو منبع مطلع به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند جان کلی، رئیس دفتر جدید کاخ سفید از اخراج جیمز کومی از مقام ریاست اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به حدی عصبانی بود که با این مقام عالی‌رتبه تماس گرفت و گفت که قصد دارد از سمتش به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا استعفا دهد.

 

این دو منبع که از محتوای مکالمات مطلع بودند، می‌گویند کومی و کلی دوست نیستند بلکه به عنوان دو فرد حرفه‌ای برای یکدیگر احترام خاصی قائل هستند. آنها همچنین به سی‌ان‌ان گفتند که اطمینان ندارند که جان کلی در آن زمان تا چه حد برای استعفا جدی بوده است.

 

به گفته یک منبع مطلع، جان کلی عصبانی بوده و از آنچه دیده و از رفتاری که با کومی شده بود، ناراحت شده بود. براساس این گزارش، کومی زمانی که از لس‌آنجلس عازم واشنگتن بوده با کلی صحبت کرده و از او خواسته تا کناره‌گیری نکند.

 

جان کلی دوشنبه به عنوان جانشین راینس پریبس، رئیس دفتر کاخ سفید سوگند خورد. ترامپ جمعه گذشته گفته بود که کلی را برای این سمت در نظر دارد.

 

اخراج کومی بسیار جنجالی شد و علت آن هم نقش او در تحقیقات مربوط به استفاده هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا از سرور شخصی ایمیل و مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------