چین: اگر کره شمالی آغازگر حمله علیه آمریکا باشد بی‌طرف می‌مانیم



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,کره شمالی

یک نشریه وابسته به دولت چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اگر کره شمالی حمله‌ای انجام دهد که آمریکا را تهدید کند، چین باید در مناقشه به وجود آمده بی طرف باشد اما در صورتیکه آمریکا اول به کره شمالی حمله کند تا دولت این کشور را سرنگون کند، چین آنها را متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این گزارش در حالی منتشر شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدیداتش علیه کره شمالی را تشدید کرده است. چین در واکنش به این وضعیت خواهان حفظ آرامش به منظور جلوگیری از تشدید بحران فعلی شده است.

 

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین که از سوی حزب کمونیست حاکم این کشور منتشر می‌شود در مقاله‌ای نوشت که پکن نمی‌تواند نه واشنگتن و نه پیونگ یانگ را برای عقب نشینی از موضع‌شان قانع کند.

 

این روزنامه تصریح کرد: پکن باید صراحتا به همه طرف‌ها موضعش را اعلام و آنها را تفهیم کند که زمانی که اقدامات آنها منافع چین را به خطر بیندازد، پکن با مشتی قدرتمند به آن پاسخ خواهد داد.

 

در ادامه این مقاله نوشته شده است: چین در صورتی که کره شمالی موشکی به منظور تهدید خاک آمریکا پرتاب کند و آمریکا آن را تلافی سازد، بی‌طرف باقی خواهد ماند اما اگر آمریکا و کره جنوبی اولین حملات را انجام داده و برای سرنگونی کره شمالی تلاش کنند و به دنبال این باشند که الگوی سیاسی شبه جزیره کره را تغییر دهند، در این صورت چین جلوی آنها را خواهد گرفت.

 

به نوشته این روزنامه چین «قاطعانه در مقابل هر طرفی که بخواهد وضعیت موجود در مناطق مرتبط با منافع چین را تغییر دهد مقاومت خواهد کرد» این روزنامه نوشت: شبه جزیره کره جایی است که منافع راهبردی همه طرف‌ها طلاقی پیدا می‌کنند و هیچ طرفی نباید برای کنترل مطلق بر این منطقه تلاش کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------