دعوت اردوغان برای اتحاد و یکپارچگی هرچه بیشتر مسلمانان



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,اردوغان و پادشاه اردن

رئیس‌جمهور ترکیه از کشورهای مسلمان خواست که همکاری با یکدیگر را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در جریان سفر خود به اردن برای بزرگداشت هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان دو کشور در دیدار با جمع هیات‌هایی از هر دو طرف اعلام کرد: جهان اسلام دوران سختی را پشت سر می‌گذارد.

 

وی ادامه داد: باید مسلمانان همبستگی خود را در منطقه حفظ کنند.

 

اردوغان پس از دیدار با عبدالله دوم، پادشاه اردن و گفت‌وگو درباره مساله فلسطین با اشاره به اظهارات پادشاه این کشور گفت: من می‌دانم برادرم(عبدالله دوم) درباره فلسطین نگران است. ما حمایت خود را از نقش اردن در حفظ مکان‌های مقدس مسلمانان در بیت‌المقدس حمایت می‌کنیم.

 

وی اضافه کرد: ترکیه و اردن همکاری‌های خود را برای تضمین حقوق مسجدالاقصی ادامه خواهیم داد. ماه گذشته رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی جدیدی را برای نمازگزاران در مسجدالاقصی اعمال کرد.

 

همچنین اردوغان از مذاکرات درباره مسائل دوجانبه در دیدار دو جانبه‌اش با پادشاه اردن خبر داد.

 

اردوغان پیش از سفر به اردن در نشست خبری درباره تنزل رتبه یکی از ژنرال‌های ارشد ترکیه که نقش اصلی در شکست کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ داشته و عملیات مرزی در سوریه را رهبری کرده است گفت: وی باید این تنزل رتبه را بدون هیچگونه دلخوری بپذیرد.

 

چند روز گذشته "ذکایی آکساکالی"، یکی از ژنرال‌های ارشد ارتش ترکیه که به عنوان رئیس نیروهای ویژه حضور داشت با حکم تنزل رتبه مواجه شد و پس از آن درخواست بازنشستگی کرد.

 

اردوغان پس از این درخواست اعلام کرد: هیچ‌گونه مفهوم ناامیدی در ارتش وجود ندارد. یک سرباز باید وظیفه خود را انجام دهد.

 

چندی پیش روزنامه حریت اعلام کرد که ۱۰ ژنرال ارتش ترکیه از جمله رئیس پیشین نیروهای ویژه این کشور درخواست بازنشستگی دارند. این در حالی است که هیچگونه دلیلی برای بازنشستگی آنها وجود ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------