یک مقام اتحادیه اروپا خواستار اعمال سیاستی جدید درباره ترکیه شد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , اتحادیه اروپا

یک مقام اتحادیه اروپا اعلام کرد، این اتحادیه باید استراتژی خود را در قبال ترکیه تغییر دهد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ یوهانس هان، کمیسیونر اروپا اعلام کرد: من بر این باورم که اکنون اعضای اتحادیه اروپا باید درباره اتخاذ استراتژی جدید در قبال ترکیه گفت‌وگو کند.

 

وی ادامه داد: دخالت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در کمپین انتخاباتی ملی یک کشور (آلمان) و همچنین درخواست برای استرداد مخالفان سیاسی غیرقابل قبول است. بی اعتنایی در برابر ر رفتار ترکیه در دراز مدت نمی‌تواند یک استراتژی سیاسی باشد.

 

 چندی پیش اردوغان در اظهاراتی از ترک‌های مقیم آلمان خواست که در انتخابات پیش‌رو به ائتلاف حاکم رای ندهند، در واکنش به این اظهارات زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان آنکارا را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرد.

 

هانس افزود: آنکارا ظاهرا نمی‌خواهد رفتار خود را تغییر دهد و رفته رفته از اروپا دور می‌شود.

 

هانس در ادامه اظهاراتش با اشاره به بازداشت دوغان آکهانلی، یک نویسنده ترکی آلمانی در اسپانیا بنا به درخواست آنکارا گفت: تلاش ترکیه برای استرداد این نویسنده از اسپانیا که تنها برای گذراندن تعطیلات در آنجا به سر می‌برد غیرقابل قبول است.

 

پس از درخواست ترکیه برای بازداشت آکهانلی، وی در 19 ماه اوت در اسپانیا بازداشت شد البته وی بعد از دو روز به طور مشروط آزاد شد و به وی دستور داده شد که در مادرید باقی بماند.

 

در همین راستا آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از استفاده ترکیه از این اینترپل برای بازداشت این نویسنده انتقاد شدید کرد.

 

وی در جریان یک سخنرانی انتخاباتی گفت: این اقدام درست نیست و بسیار خوشحالم که اسپانیا در حال حاضر این نویسنده را آزاد کرده است. ما نباید از سازمان‌های بین‌المللی همچون اینترپل برای چنین اهدافی سوءاستفاده کنیم.

 

از کودتای نظامی نافرجام سال گذشته در ترکیه روابط میان آنکارا و اتحادیه اروپا روز به روز تیره‌تر شده است. اتباع اروپایی – ترکیه‌ای در بین 50 هزار فرد بازداشت شده از زمان وقوع این کودتای نافرجام قرار دارند که منتقدان این مساله را به عنوان یک سرکوب تبعیض آمیز توسط رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه محکوم می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------