گولن: اردوغان جنبش هیزمت را سپر بلای بلندپروازی‌هایش کرده است



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, گولن

فتح‌الله گولن که از جانب دولت ترکیه به عنوان "مغز متفکر" کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ معرفی شده در مطلبی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را به اتهام‌زنی بی‌اساس علیه اعضای جنبش تحت امرش به نام جنبش "هیزمت" و دست زدن به یک "کمپین افترازنی جدید و نفرت انگیز" علیه جنبش خود متهم کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فتح‌الله گولن در این مطلب نوشت: استراتژی جدید دولت ترکیه به رغم تداوم سرکوب جامعه مدنی و کنترل شدید مطبوعات ترکیه انتشار شایعات غلط و شرورانه‌ای‌ است که در آن اعضای جنبش صلح‌جوی هیزمت را متهم به خشونت کند. این یک راهبرد جدید نیست و دیکتاتوری‌ها در سراسر تاریخ از چنین تاکتیک‌هایی برای بدنام کردن گروه‌هایی که آنها را سپربلا می‌کنند، ‌استفاده کرده‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: گزارش‌های جدید افشاگران نشان می‌دهند که دولت ترکیه طرح‌هایی برای یکسری ترورها تهیه کرده و می‌خواهد تقصیر آنها را به دروغ به گردن حامیان جنبش هیزمت بیندازد. آنها بار دیگر ثابت کردند می‌خواهند از هر ابزار لازم غیرقانونی و غیراخلاقی استفاده کنند تا خودشان را به عنوان قربانی جا زده و منتقدانشان را مجرم جلوه کنند. به دلیل کنترل کامل اردوغان بر نیروهای امنیتی، قوه قضاییه و دادگاه‌های استیناف هرگونه امیدی برای تحقیقات مستقل محاکمه عادلانه در ترکیه امروز غیرممکن است.

 

گولن نوشت: این یک تلاش تاسف برانگیز دیگر از سوی دولت ترکیه برای بدنام کردن جامعه‌ای از افراد است که کل زندگی خود را صرف ترویج صلح از طریق گفت‌وگوی بین مذاهب و آموزش کردند. این جنبش خود را به عنوان سردم‌دار گفت‌وگو، احترام دوجانبه و صلح در ۵۰ سال گذشته در ترکیه و سراسر جهان ثابت کرده است. این در حالی است که اردوغان و رهبران حزبش تا قبل از سال ۲۰۱۳ شدیدا تلاش‌های جنبش هیزمت را تحسین می‌کردند و تلاش‌های افترازنی او علیه این جنبش از سال ۲۰۱۴ هیچکس را فریب نداده و تنها نشان می‌دهد او تا کجا به دنبال سپر بلا کردن این جنبش صلح آمیز برای بلندپروازی‌های سیاسی شخصی خود است.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------