آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمادگی اسرائیل برای عملیات رفح؛ برپایی چادرهای اسکان در خان‌یونس

تصاویر ماهواره‌ای شرکت «مکسار تکنولوژیز» نشان می‌دهد اردوگاه‌هایی با چادرهای سفید به‌ تازگی در منطقه «خان یونس»، در پنج ‌کیلومتری رفح، برپا…

دلیل بحران منطقه خلیج فارس از زبان وزیر خارجه عربستان



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,وزیر خارجه عربستان

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که دلیل بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس "عدم پایبندی قطر" به توافقات سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ناشی از "عدم پایبندی قطر" به توافقات سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی است.

 

وی پس از دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نیویورک بر ضرورت پاسخگویی قطر به درخواست‌های مطرح‌شده از سوی چهار کشور محاصره کننده دوحه (عربستان، امارات، مصر و بحرین) تاکید کرد.

 

الجبیر در پاسخ به سوالات خبرنگاران خاطرنشان کرد: در واقع بحران قطر نتیجه عدم وفاداری قطر به تعهدات و توافقاتی است که در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی در ریاض امضا شد.

 

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه افزود، اصولی که چهار کشور محاصره کننده از قطر می‌خواهند به آن پایبند باشد این است که از تروریسم، پشتیبانی مالی به آن، سخنرانی‌های تحریک‌آمیز و دخالت در امور کشورهای دیگر دست بردارد. آنها انتظار دارند قطری‌ها به این اصول پایبند باشند.

 

عادل الجبیر همچنین تصریح کرد که قطر به این اصول پایبند نیست و در مقابل کشورهای محاصره کننده لیست درخواست‌های۱۳ گانه خود را به دوحه تحویل دادند.

 

وی در ادامه افزود: راه حل این بحران برای قطر "کاملا واضح" است.

 

در پنجم ژوئن چهار کشور عربستان، امارات، مصر و بحرین روابط دیپلماتیک خود را با قطر به اتهام "حمایت و پشتیبانی مالی از تروریسم" قطع کردند، این در حالی است که دوحه این اتهامات را رد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------