شینزو آبه انتخابات زودهنگام در ژاپن اعلام کرد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,پارلمان ژاپن

در حالی که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امروز (پنج‌شنبه) فراخوان برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور صادر کرد، نظرسنجی‌های جدید نشان دادند که یک حزب محافظه‌کار جدید این کشور تحت رهبری یوریکو کویکه، فرماندار محبوب شهر توکیو در آستانه برگزاری این انتخابات زودهنگام که احتمالا ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) برگزار خواهد شد در حال افزایش آرای خود است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه به عنوان محافظه‌کاری که در سال ۲۰۱۲ به قدرت بازگشت در ماه‌های اخیر به دنبال افزایش پایگاه رای حزب خود یعنی حزب لیبرال دموکرات به منظور تداوم اکثریت متعلق به این حزب و ائتلاف تحت امر این پارلمان است.

 

در حال حاضر این ائتلاف یک اکثریت مطلق دو سومی در پارلمان دارد. حزب جدید امید متعلق به کویکه که روز چهارشنبه رسما تاسیس شد باعث ایجاد تغییرات غیرمنتظره در دورنمای انتخابات شده است.

 

شینزو آبه به گروهی از قانون‌گذاران ژاپنی گفت: این انتخابات یک مبارزه سخت خواهد بود، اما قرار است مشخص کند که ما چه طور از ژاپن موجودیت صلح آمیز و زندگی مردم‌مان محافظت کنیم. قرار است اواخر امروز کابینه دولت ژاپن رسما تصمیم‌اش درباره تاریخ این انتخابات زودهنگام را اعلام کند.

 

گروهی از قانون‌گذاران مخالف دولت نشستی را که در آن مجلس سفلای پارلمان در اعتراض به فراخوان انتخاباتی شینزو آبه منحل شد، تحریم کردند. این اتفاق یک خلاء بالقوه سیاسی همزمان با بالاگرفتن تنش‌ها میان ژاپن و کره جنوبی است.

 

کویکه که وزیر دفاع سابق ژاپن و یک چهره رسانه‌ای سابق بوده و اغلب از او به عنوان کاندیدای تبدیل شدن به اولین نخست وزیر زن ژاپن یاد می‌شود، روز چهارشنبه گفت: اگرچه خودش رهبر حزب امید است، اما کاندیدای یک کرسی نخواهند شد.

 

 نظرسنجی روزنامه ماینیچی ژاپن نشان داد که  ۱۸ درصد رای دهندگان به حزب کویکه رای خواهند داد، در حالی که ۲۹ درصد به حزب لیبرال دموکرات آبه رای می‌دهند. همچنین یک نظرسنجی روزنامه آساهی نشان داد که ۱۳ درصد قصد دارند به حزب کویکه رای دهند در حالی که ۳۲ درصد به حزب لیبرال دموکرات.

 

احزاب مخالف دولت آبه می‌گوید او به این علت فراخوان انتخابات زودهنگام را مطرح کرده تا از پرسش‌های پارلمان درباره رسوایی‌های مربوط به هواداری از آشنایانش با استفاده از نفوذ دولتی اجتناب کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------