افشای مداخله آمریکا برای جلوگیری از معامله تسلیحاتی مصر و کره‌شمالی



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره‌شمالی

براساس گزارش‌ها یک کشتی متعلق به کره شمالی که حامل یک محموله بزرگ سلاح به مصر بوده و خودش را به عنوان کشتی کامبوجی حامل سنگ آهن جا زده بود در مسیر خود توقیف شده است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اکسپرس، گزارش شد که در این کشتی به نام کشتی "جیه شون" که دولت کره شمالی به شکلی فریبنده آن را به شکل یک کشتی کامبوجی درآورده بود، بیش از ۳۰ هزار نارنجک آرپی جی کشف شده است.

 

این کشتی بعد از آن در مسیرش متوقف شد که آمریکا به قاهره درمورد این کشتی هشدار داد.

 

در تحقیقاتی که سازمان ملل به جریان انداخت مشخص شد که پیونگ یانگ اخیرا روابطی با برخی عوامل مصری برقرار کرده و آنها چندین میلیون دلار از سلاح‌های کره شمالی را سفارش دادند. این سلاح‌های قابل توجه در زیر صندوق‌های سنگ آهن مخفی شده بود.

 

واشنگتن، مصر را متهم به تلاش برای مخفی نگه داشتن این معامله کرده و گفته مصری‌ها تا زمانی که سازمان اطلاعات آمریکا به مقام‌های این کشور درمورد این کشتی هشدار نداده بود در مقابله با آن کم‌کاری کردند.

 

با این حال یک سخنگوی سفارت مصر در واشنگتن در آنچه که شفافیت قاهره در ثبت این معامله و نهایتا حذف توپخانه از آن خواند، تاکید کرد.

 

این سخنگو گفت: مصر همچنان به همه قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند است و همواره در مطابقت با این قطعنامه‌ها که محدودیت‌هایی برای خریدهای نظامی از کره شمالی قائل شده‌اند، عمل خواهد کرد.

 

دیوید تامپسون، یک تحلیلگر ارشد و محقق مرکز مطالعات دفاعی پیشرفته در واشنگتن فاش کرد: کره شمالی از این محموله‌های تسلیحاتی مخفی به منظور تامین مالی بلندپروازی‌های موشکی و هسته‌ای کیم جونگ اون استفاده می‌کند.

 

این در حالی است که کشف محموله کشتی جیه چون که در ماه اوت صورت گرفت منجر به تاخیر در ارائه کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا به مصر شد.

 

هنوز مشخص نشده که آیا کره شمالی مبلغ ۲۳ میلیون دلار که برای معامله این محموله تعیین کرده بود را دریافت کرده یا خیر.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------