آمریکا سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را به ارتباط با گروه‌های تروریستی متهم کرد



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,ماتیس و دانفورد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهاراتی سازمان اطلاعات ارتش پاکستان موسوم به ISI را متهم کرد که با گروه‌های تروریستی ارتباط دارد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این اظهارات را در یک نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا به همراه جیمز ماتیس،‌ وزیر دفاع این کشور مطرح کرد.

 

دانفورد به این کمیته گفت: فکر می‌کنم برای من کاملا روشن است که سازمان ISI ارتباطاتی با گروه‌های تروریستی دارد.

 

ماتیس نیز موضع مشابه دانفورد درمورد سازمان اطلاعات ارتش پاکستان گرفته و گفت: این سازمان دستورکار مخصوص خود را به پیش می‌برد در حالی که خود پاکستان شدیدا برای جنگ با تروریسم تلاش می‌کند.

 

ماتیس خاطر نشان کرد: پاکستانی‌ها احتمالا بیشتر از هر کشور دیگری سربازانشان را در جنگ با تروریسم از دست داده‌اند اما همزمان ما مشاهده کردیم که پناهگاه‌هایی برای تروریست‌ها باقی مانده است. ما شاهد بوده‌ایم که دولت پاکستان با تروریست‌ها مقابله می‌کند اما همزمان سازمان اطلاعات ISI به نظر می‌رسد که سیاست‌های خود را به پیش می‌برد.

 

او تاکید کرد: دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از بررسی گزینه‌هایش برای مقابله با حمایت برخی عناصر در دولت پاکستان از تروریسم "یکبار دیگر" برای همکاری با پاکستان در افغانستان تلاش خواهد کرد.

 

ماتیس به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما باید یکبار دیگر تلاش کنیم تا این راهبرد را با همکاری آنها به پیش ببریم و اگر نهایت تلاشمان را بکنیم و شکست بخوریم رئیس‌جمهور آمریکا آمادگی دست زدن به هرگونه اقدام لازم را دارد.

 

وی افزود: من در آن صورت به آنجا خواهم رفت و به تلاش‌هایم برای همکاری با آنها ادامه خواهم داد.

 

اواخر ماه اوت نیز دونالد ترامپ اتهاماتی علیه پاکستان درمورد حمایتش از تروریست‌ها مطرح کرده بود.

 

پس از این اظهارات رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا تهدید کرد تا زمانی که اسلام آباد حمایتش از تروریست‌ها را متوقف نکند ممکن است آمریکا کمک‌هایش به این کشور را قطع کند.

 

با این حال اسلام آباد واکنشی خشمگینانه به این اتهام زنی‌ها نشان داد و آنها را "روایت‌های غلط" توصیف کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------