سفارت ترکیه در واشنگتن صدور ویزا برای آمریکایی‌ها را متوقف کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,سفیر ترکیه در آمریکا

مقام‌های ترکیه‌ای گفته‌اند که صدور تمامی ویزاهای غیر مهاجرتی که از سوی هیات دیپلمات ترکیه در واشنگتن صادر می‌شد را به تلافی اقدام مشابهی از سوی دولت آمریکا به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، سفارت ترکیه در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد: رخدادهای اخیر دولت ترکیه را مجبور کرده تا نسبت به تعهداتش در قبال آمریکا ارزیابی مجددی داشته باشد.

 

این اقدام از سوی دولت آنکارا کمتر از 24 ساعت پس از آن صورت گرفته که دولت آمریکا صدور ویزاهای غیرمهاجرتی در سفارت خود در ترکیه را متوقف کرد.

 

دولت آنکارا گفته است که تصمیم‌اش برای تعلیق صدور ویزا هم برای پاسپورت‌ها و هم برای ویزاهای الکترونیکی و ویزاهای مورد نیاز در مرز است.

 

این اقدام از سوی دولت واشنگتن در پی دستگیری متین توپوز، شهروند ترکیه‌ای که یکی از کارمندان بخش کنسولی آمریکا در استانبول است، صورت گرفته است.

 

توپوز به ارتباط با فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه متهم شده است. آمریکا دستگیری این فرد را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

 

روابط میان آمریکا و ترکیه از زمان عدم پاسخگویی مناسب واشنگتن به درخواست استرداد فتح‌الله گولن که ساکن آمریکا است و حمایت آشکار از یگان‌های حفاظت خلق کرد سوریه که آنکارا آنها را تروریست می‌داند، تیره شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------